Gå til innhold

Til alle med litt erfaring!

Sommerfuglmage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som klarer seg alene hjemme? Og hvordan gjør dere det? Tips til ting som "hvordan amme begge samtidig dvs, hvordan løfte dem til seg etter å ha bygget opp med puter, og hvordan legge dem bort fra fanget etterpå? føler jeg ikke har mange nok, og lange nok armer. Fullammet dere begge? Hvordan vet jeg at de får i seg nok mat? Hvorfor virker de mettere på dagen enn om natten? Her er mange spørsmål! Blir alltid litt stressa før rutinene er på plass. Blir kjempeglad for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I starten, da de ikke holdt hodet selv, la jeg en på teppe på stuebordet og trakk bordet helt inn til beina mine. La førstemann til på ammeputen og løftet så den som låg på bordet opp.

Nå holder jeg begge i armene når jeg setter meg ned. De er ikke alltid like fornøyd, men det går fort over:)

"Slenger" de på skuldrene og holder de godt når jeg reiser meg:)

Jeg fullammer begge, de er 3,5 måned idag. Det var slitsomt å få opp produksjonen, men det var verd det synes jeg. Dersom du er i tvil om de får i seg nok kan du veie de på helsestasjonen. Vi gjorde det to ganger i uken da jeg begynte med fullamming (de fikk tillegg i starten pga de var født i uke 35 og sykhuset ønsket at de skulle bli 3kilo før jeg begynte med full amming). Mine legger på seg cirka 140 gram i uken .

På kvelden er det vanlig at vi produserer mindre melk. Derfor vil de ha ofte pupp og kan være misfornøyd. Jeg merker selv at i løpet av natten kommer melken som bare det:)

...ellers kan du lese om dagen min på tvillingsidene inne på dinbaby:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg husker jeg lurte veldig på det samme som deg. Hvordan skulle jeg klare å løfte dem samtidig..... Det går veldig greit. For det første er de så små og lette at du klarer de fint med en hånd på hver baby!!!!

Jeg hadde store planer om å amme begge så mye som det var mulig, Men det går ikke altid som planlagt. Jeg mistet melken etter 4 mn. Jeg gav alltid tillegg om kvelden, da sov de veldig lenge om natten og mor og far fikk søvnen de sårt trengte. Lykke til. Ikke vær redd for å spørre ingen spørsmål er for dumme. Hilsen en som var veldig usikker, men nå er alt plankekjøring

Skrevet

Hei!

Jeg var så heldig å ha pappaen hjemme sammen med oss i 2 mnd etter fødselen. Det var så godt. Han hjalp meg å legge til barna når jeg skulle amme. Jeg dobbeltammet begge to til de var 3 mnd. De ble veldig urolige på ettermiddagene og kveldene selv om jeg satt med puppen fram hele tida. Skjønte ikke hvorfor helt til jeg leste på nettet at mødrene har mindre melk på kveldene. Da begynte jeg med morsmelkerstatning og ga litt pupp innimellom. Nå er de så fornøyde begge to. De sover bedre og lengre på natta også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...