Gå til innhold

Lite melk på kvelden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg prøvd i lang tid for å øke melkeproduksjonen på kvelden, gjorde ikke annet en å amme og amme, for å øke produksjonen. Som det står i artikkelen http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

om Kveldsamming og nattevåk sov mini godt om natten, men hver kveld var det bare skrik fordi han aldri ble mett.

Er det ikke bedre å ha litt hyggelige kvelder og heller amme en ekstra gang på natten?

Nå pumper jeg på kvelden før jeg legger meg og gir han det neste kveld, og har fått en mye bedre hverdag, mini er blid og fornøyd på kvelden og sover fortsatt godt om natten. Faktisk sover han hele natten nå som jeg har begynt med dette (fra 20 til 07.)

Jeg vet at dere ammehjelpere mener det godt når dere ber oss holde ut, og ikke ty til tillegg på kvelden, men er det ikke også viktig at disse små slipper å skrike seg gjennom hele kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har regnet det helt riktig ut selv, selv om du har missforstått oss ammehjelpere litt. Å gi ekstra melk på flaske på kvelden er helt flott. Det kan du helt fint gjøre, og det "ødelegger" absolutt ingen ting. Dette er det mange som gjør, og som har god suksess med det. Noen pumper på kvelden etter at barnet har lagt seg, noen på formiddagen etter at barnet har spist. Og noen gjør begge deler for å få nok.

Det vi mener et at du helst bør unngå å gi tillegg av mme.

Så lenge flaskemelka er utpumpet morsmelk så er det ingen ting i veien med det. Hvor mye melk du har avhenger av hvor mye melk som blir tatt ut. Om det lille ekstra tar ut på formiddagen, etter at babyen ghar sovnet på kvelden, eller ved hyppig/halvkonstant på kvelden spiller ingen rolle.

Vi annbefaler altså at dere bør prøve å unngå mme så langt det er mulig (det er også bare en annbefaling, det er opp til dere hva dere vil gjøre). Å gi pumpemelk kan du helt fint gjøre.

Beklager dersom jeg har uttrykkt med litt klønete.

Tillegg er for meg per definisjon mme, så jeg er kanskje litt sløv å presisere det. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...