Gå til innhold

Hva gjør jeg ???

missy30

Anbefalte innlegg

Jeg har nå funnet ut at jeg er gravid, men situasjonen er litt spesiell.

Jeg får denne uka svar på om jeg får jobb på en plass jeg har jobbet på igjennom nav i 7 mndr. Det passer seg ikke akkurat å være gravid nå.Sier jeg at jeg er gravid att på til så får jeg vel ikke jobben allikevel....

Jeg har og veldig lyst på dette barnet, men tiden er ikke akkurat den rette. Jeg er usikker på om jeg virkelig kommer til å klare å gjennomfør en abort så alt er helt håpløst for meg akkurat nå selv om jeg og på en måte er litt glad. Min samboer sier og at tidspunktet ikke er helt rett og er ikke akkurat glad for dette...

Hva gjør jeg?

Fortsetter under...

De kan ikke nekte deg jobben pga graviditet. Du trenger heller ikke si noe om at du er gravid enda.

Når er det rett tidspunkt da? Du høres ikke ut som om du har lyst til å ta abort, og da bør du ikke gjøre det. Ikke ment for å skremme, men et par venninner av meg valgte abort for noen år siden. Ei av dem klarte å bli gravid igjen, men det tok 6 år. Legen sa det kom av aborten. Den andre er fortsatt barnløs.. Men mange andre blir jo lett gravide igjen, og håper det gjelder deg også, hvis dere ønsker barn senere...

Tilbake til jobben, vent hvertfall til du får svar på om du får den eller ikke før du bestemmer deg. Og uansett kan du jo jobbe sju mnd til før du går ut i perm. hvis svangerskapet er uten plager..

Jeg var forresten i vikariat da jeg ble gravid m nr 2, og rett før jeg gikk ut i perm fikk jeg tilbud om oppsigelig, var borte et år og er nå tilbake i den stillingen jeg fikk... Så det er jo ikke sikkert de ikke vil ha deg om du er gravid.. Men som jeg har skrevet over: De har ingen rett på å vite at du er gravid, eller spørre deg om det...

Lykke til med valget.. og jobben...

Ikke ta abort om du ikke vil det 100% sikkert!!

Om du får jobben, noe jeg håper du får, så trenger du ikke si du er gravid før du er 3-4 månder på vei. En arbeidsgiver har da ikke lov å si deg opp pga det, så jeg tror ikke det skal bli noe problem. Siden du har jobbet å stått på der i 7 månder allerede.

Skal krysse fingrene for deg iallefall.

Jeg tror nok sambo etterhvert vil bli klar, mannfolka trenger litt mer tid enn oss damene:)

Du må ikke finne på å ta abort hvis du selv ønsker barnet - og la en jobb bestemme!! Kvinner jobber og får barn og permisjon og det har du og krav på! Du er beskyttet av loven du også som alle andre i dette landet. Nei - så lenge du ønsker barnet, må du ikke finne på å la noe hindre deg i det!

Masse lykke til! Håper du velger å få babyen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...