Gå til innhold

Er det vondt å sette spinalbedøvelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, spinal blir sett i en sprøyte i ryggen, ikke noe mere. Mens epidural blir satt i en kanyle som ligger inn i ryggen og som jevnlig tilfører smertemedisin. Denne kan en øke dosen på, eller trappe ned på.

Annonse

Vondt og vondt.. Du kjenner et stikk, og det kjennes. Men ikke verre enn en blodprøve sånn ca, og etterpå kjenner du ingenting.. Bare at rumpa blir varm og føttene "forsvinner". Herlig!

Ugh jeg er ikke helt enig. Tok spinal sist og syns det var kjempe ekkelt, men det kan ha sammenheng med at anestesilegen bommet 3 ganger, så måtte sette 4 bedøvelser med dertil 4 spinalforsøk. Han traff en nerve så jeg fikk jo spasmer så det holdt og kjeft av legen om at "du MÅ ligge stille". Ja det er lett når han bommer. Så jeg ble nok litt satt ut av det hele... Men det er nesten det jeg gruer meg mest til nå, skal ta nytt KS om 1,5 uke. Resten av operasjonen merket jeg jo ingen ting til, så litt lidelse når de setter sprøyten skal jeg vel overleve, og når så mange av dere sier dere ikke merket noe så håper jeg det går bedre denne gangen.

• 2 uker senere...

Jeg synes det gjorde litt vondt ja, ikke selve stikket. Men anestesi legen bommet på meg og kallte meg feit i korsryggen (hadde masse vann) Den ene gangen han stakk gjorde det vondt i hofta mi og nedover beinet. Da sa han: Shit, beveg tærna dine! Han sa han kunne lammet meg! Da fikk jeg hetta... Men han var veldig stresset.. Håper ikke han er stresset denne gangen!!!

Jeg syntes det var vondt. Men fikk først vanlig epidural, og hun anestesilegen som satte den var helt nyutdannet. Gav meg sikkert 8 sprøyter med lokalbedøvelse fordi hun bommet HVER JÆVLA gang. Og når hun først fikk satt den inn, da traff hun en nerve. Og jeg fikk støt gjennom hele v.side av kroppen. Både arm og ben, spratt opp..

Men takker gud for DANSKE anestesileger. Han traff med en gang, og da var smertene glemt. Og det var bare deilig;)

Det er vondt hvis de IKKE treffer og må gjøre det mange ganger.

Og det er vondt akkurat da de stikker kanylen inn og setter inn slangen.

Men tro meg, du glemer smertene FORT!

Annonse

Hei jenter!

Dere skal vite at det er ikke alltid så lett å legge en sånn epidural eller spinal for den delen. Anestesilegene gjør så godt de kan, men vi er forskjellige anatomisk, noen er lette å stikke i ryggen, andre ikke. Noen leger har lang erfaring (men ikke dermed sagt at de klarer de "vanskelige" ryggene noe bedre) andre har kortere erfaring med å stikke. Ville bare at det skulle være sagt.

Mvh anestesisykepleieren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...