Gå til innhold

Vil ikke ta pupp, er så lei meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har ikke ville tatt pupp siden hun ble født, er 2 mnd nå, så jeg pumper meg, men jeg er lei meg for jeg hadde faktisk sett frem til å amme. Føler jeg mister den kosen og nærheten som man får når man ammer.. Det blir så mye mer stressende nsiden hun ikke vil ta pupp.. Stress når vi er ute å hun vil ha mat, så man jeg finne et sted jeg kan varme opp melken til henne, skulle virkelig ønske hun kunne ta pupp, men det tviler jeg på ... Skjønner at dette ikke er det største problemet her i verden, men føler jeg mister en del av nærheten til henne. Ville bare få tømt følelsene mine, takk for at du leste :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første ville heller ikke ta pupp, men da jeg begynte med brystskjold bedret det seg. Han var jo vendt på med flaske og brystskjolde var jo på en måte en flasketut.

Bare et råd hvis ikke du har prøvd alt som prøves kan..

Lykke til videre uansett. :-)

Skrevet

Hva med å prøve å gi henne litt flaske først, så hun ikke er rå sulten, og så forsette med å prøve å legge henne til kanskje med hjelpebryst??? IKke stress, ag den samme rolige atmosfæren som når du gir flaske.....

Skrevet

Uff da. Så trist å høre. Hvor i landet bor du?

Jeg vil annbefale at du får en ammehjelper hjem til deg, så kan du få kyndig veiledning. Ofta kan man få brystvendt et barn selv om det er såpass stort som ditt. Det gjøres ved hjelp av hjelpebryst samt sonde med spøyte på. Send meg en PM om du vil prøve, så skal jeg sette deg i kontakt med en dyktig ammehjelper i ditt distrikt.

Hun kan komme hjem til deg og vise deg hva du skal gjøre. Hvilke tiltak hun velger er avhengig av hvilken reaksjon hun får fra barnet.

Det er et gratis tilbud, så det koster deg ingen ting.

Skrevet

hei, jeg skjønner deg veldig godt jeg!

følte det veldig på samme måte, da min lille prinsesse heller ikke skjønte vitsen med denne puppen..

(en pupp var det ikke snakk om at hun ville ha, den andre maltrakterte hun omtrent...)

i vårt tilfelle, viste det seg at hun trengte en liten runde massasje fra fysioterapeut, fordi hun var litt stram i nakken (hun er ganske skeiv, men det trenger du ikke være for å ha stram nakkemuskulatur) og så løsnet det! 23 dager gammel skjønte hun poenget, og 4 uker gammel løsnet altså nakken, og så gikk det bare bedre og bedre!

nå, 3 mnd, fullammer jeg, og det er godt å slippe å sitte med den pumpa døgnet rundt!!

kan være et triks å ha "trege" smokker på flaska, så hun ikke blir bortskjemt med at melka kommer alt for fort, hun må lære å jobbe litt!

og så kan du jo sjekke om hun feks har stram nakkemuskulatur, stramme tunge/leppebånd etc.

hvis ikke noen av de rådene du har fått i denne tråden funker, vil jeg bare si at du gjør en kjempejobb, og barnet ditt får helt sikkert den kosen det behøver likevel!

Men ikke pump deg i stykker da:)

varme klemmer fra en annen (tidligere) fullpumper!

det kan også feks være problemer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...