Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Har hørt at det er mulig å selge morsmelk til sykehuset, hvor henvender jeg meg?? Bor i Bergen..
trollet66 Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 du finner info på denne siden http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=28
Labbetøs Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Kjempeflott om du har muligheten til og vil donnere melk. De små premature/syke har god nytte av melka. Det er mye arbeid og dårlig betalt, men melka er i noen tilfeller kanskje tilogmed livsviktig. De fleste sykehus blir glade for å få melk. Mange vil ikke ta inn givere dersom det er mer enn 2 mnd siden fødsel med mindre de har få givere, men det er uansett verdt å sjekke. Dette har med melkens sammensetning å gjøre. Man kan ikek gi melk etter at eget barn har fylt 6 mnd. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Var inne på ammehjelpen sin side og leste litt info der. Det står at giveren ikke bør bruke faste medikamenter, jeg har astma og tar medsin om morgenen, så da må jeg vel bare droppe det da eller??
Labbetøs Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Du kan jo ringe å spørre, men jeg regner med du ikke får donnere melk da nei. :-)
trollet66 Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Har inntrykk av at det er litt forskjellig praksis og system ved de forskjellige mottakersentralene, selv om kravene til hygiene etc er de samme. Haukeland eks tror jeg bare ønsker utelukkende CMV virus frie givere. Stavanger og Oslo har eget system for CMV frie og de med CMV, det handler om å kunne gi til babyer over eller under 1500g. TRor også jeg har levert etter 6 mnd både i Oslo og til Stavanger. Synes du bør ta kontakt med sentraen og høre med dem, det verste du får er et nei. Og skulle de vise seg at du kan gi så er det verdifullt for de som mer mottakere. For øvrig er det ikke alle sykehus som betaler for melka!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå