Gå til innhold

termin _etter_ eksamen i et fag man egentlig ikke skal ta ....

Lotta med novembergutt

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på så mye at det til tider går helt i surr her - men må prøve og få formulert ned noen spørsmål ...

Vi hadde egentlig "planlagt" (så vidt det lar seg gjøre) å starte babylagingen nå i høst, med forhåpentligvis termin i sommer - for så å ta et års perm fra skolen hvor jeg tar opp noen hengefag jeg har fra tidligere år. Egentlig en knallbra plan!

Men:

Pga juleeksamener, som jeg MÅ ta, i og med at jeg er forsinket fra før, så tør jeg ikke ta sjansen på kvalme og trøtthet - ergo utsetter vi prøvingen ti etter jul.

Så kommer spørsmålet;

Hva om det drøyer, sånn at jeg ikke får termin før ETTER juleeksamenene 08 (i et studie som jeg egentlig ikke skal ta, men kun melder meg opp i for å få støtte) Hva gjør jeg da?

La oss si at jeg får termin i januar 09 - da kan jeg jo ikke ta permisjon før etter eksamenene. Og om jeg er frisk og rask, så får jeg vel heller ikke godkjent at jeg ikke tok eksamenene ... Altså må jeg enten ta eksamener i et fag jeg egentlig ikke hadde tenkt til å ta - i tillegg til ikke å få tatt de hengefagene jeg hadde tenkt til. Eller så må jeg stoppe prøvingen sånn at jeg er garantert termin før desember 08 - eventeuelt om ett år :\

Huff, vanskelig dette her. Det beste hadde jo vært om jeg var i jobb - men det er jeg altså ikke.

Noen med liknende "problem"? Som kanskje har sett en løsning jeg har oversett?

Fortsetter under...

For meg ser det ut som at du må ta de eksamenene, ja...

Og støtter deg egentlig i å vente med prøvingen hvis de eksamenene er veldig tøffe før jul. Mange blir fryktelig trøtte, spesielt fra uke 6.. Du kan jo slutte med prevansjon litt før eksamen, det går sikkert fint, men kanskje like greit å vente til eksamen er overstått, for å klare å fokusere på studiene og ikke bare kjenne etter om du er gravid:)

Men det kan jo hende at det går veldig fort, da!

Hvis du bruker hormonpreparat ville jeg slutta f.eks i oktober/november, og så brukt kondom etter det, slik at kroppen kommer i balanse igjen, og dere kan kjøre på med en gang du er klar:) Jeg slutta med p-pille i november, ble gravid i midten av januar.

Er det sånn at du er ferdig med studiene til sommeren? Hva mener du med "hengefag"?

Hei - takk for svar :)

Går ikke på prevensjon, bortsett fra kondom, så den biten er grei :)

Ja, er egentlig ferdig med studiene nå til sommeren. Men jeg har strøket i 4 fag i løpet av mine 4 studieår, (tilsammen 40 stp), og disse må jeg ta opp igjen. Min fantastiske(?) plan går derfor ut på å ta opp disse fagene mens jeg har permisjon.

Men for å få støtte fra lånekassa må jeg jo melde meg opp i et fag på høyskolen - et fag jeg ikke skal ta - kun ta permisjon fra.

"Problemet" mitt kommer dersom termin faller etter juleeksamenene i dette faget jeg ikke skal ta. Da må jeg jo ta eksamenene i det også ...

Så har funnet ut at jeg enten må time sånn at termin er senest novemner 2008. Eller så må jeg vente til jeg er i jobb :\

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...