Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Jeg jobber turnus med dag og kveldsvakter, og ordner amminga slik: Jobber dagen: - ammer når jeg kommer hjem kl 14 - får mm på flaske når han legger seg Jobber kvelden: - ammer morgen når han våkner - får mm på flaske når han legger seg Jeg pumper meg hver kveld istedetfor amming, pga han biter så ille.. Denne pumpemelka får han da på flaske kvelden etter.. Han er 10.5 mnd.. Han har også begynt med melk, drukket litt i et par uker nå, og jeg merker ingenting på han som tilsier han ikke tåler det.. Lurer da på, hvor lenge må jeg fortsette med denne pumpinga? Holder det med amming 1 gang pr dag? Han spiser brødskive, fruktmos, middag og grøt av totalt 4.5 dl vann (sånne ferdigpakker med grøt), får litt melk til brødskiva og vann til resten
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 23. september 2007 Tenker nå på slik at jeg ikke trenger å begynne med mme
Labbetøs Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Du trenger ikke begynne med mme i det hele tatt. Han får nok melk av deg pluss det som er i grøten. Ernæringsmessig får han det han trenger, og han kan få litt kumelk nå om du vil gi det. NB: Husk at barn ikke skal ha mer enn max 5 dl kumelk per dag. Større mengder er ikke direkte farlig eller skadelig, men det er uheldig da for mye kumelk blokkerer jernopptaket i kroppen. Frem til babyen er fylt ett år ville jeg gitt barne halve maxdosen for å være på den sikre siden.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2007 Han får maks 2 dl med vanlig melk pr dag.. Holder det med 1 amming pr dag da?
Labbetøs Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Ernæringsmessig trenger han ikke mme i tilleg da nei. I teorien kan man amme en gang per dag om man ikke ønsker/får til mer enn det. Mange har riktignok problemer med å holde på den ammingen. Når man ammer veldig lite blir det som ofterst en bismak på melka. Dette er fra naturen sin side slik for at barnet skal bli mindre interessert i melka og avvenningen derfor går lettere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå