Gå til innhold

Allergi

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere hatt matallergi som barn. Mannen min har også allergi, men utviklet det i barneårene. Vokst mye fra seg men har pollen og dyreallergi samt en del allergi mot noe typer mat. Jeg fullammer foreløpig til min 7 uker gamle datter. Men synes det er svært slitsomt da det går i hver 3. time natt og dag. Hvis jeg slutter å amme, har hun større sansynlighet for å utvikle allergi? Eller er det slik at morsmelk bare utsetter allergi til senere? Hvordan er det dette fungerer? Noen som virkelig vet? Hva vis jeg pumper og gir MM på flaske innimellom og gir ellers MME? Bedre? Sliter litt med depresjon og dårlig nattesøvn i tillegg... Må finne den beste løsning for både meg og lille skatten min:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullamming i 6 mnd eller mer gir en viss besyttelse mot allergi ja.

Det kan ikke med sikkerhet fjerne sjangsen for at hun får det, men det minker risikoen.

Hvis du sliter mad nattesøvnen så må du tenke nøye igjennom hva du ønsker å gjøre. Når du ammer kan du bare løfte opp babyen og legge den til brystet. Gir du flaske må du opp på kjøkkenet, varme vann, blande i pulver (eller bruke ferdigblandet som også må varmes), riste godt og så gi til barnet. Gjerne mens ungen gråter og er sulten. Så blir det masse vask av flasker og styr. Da må du være våken mye lenger enn dersom du ammer. Fordelen med flaskebarn er at pappaen kan ta noen måltider da slik at du kan sove lenger sammenhengende. Dersom du kan ligge på eget rom og ikke våkner når barnet gråter og venter på flaska. Det må du vurdere selv.

Hva om du prøver samsoving? La barnet ligge på brystet "hele tiden"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...