Gå til innhold

Er dere åpne om situasjonen?

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvordan dere andre har det ifht å fortelle familie og venner om problemet med å bli gravid? Da jeg første gang ble gravid for 2,5 år siden sa vi det ikke til noen før uke 16, da vi hadde vært på ul og sett jenta vår. Grunnen var at jeg var så redd at det skulle gå galt og at jeg da ville stresse meg opp dersom mange visste at vi prøvde å bli gravide igjen. 2. gangen jeg ble gravid tenkte vi akkurat likt, og sa ingenting. I uke 11 begynte jeg å blø og det viste seg at det var en MA.

Det var tøfft å bære sorgen alene, kun oss to. Vi hadde helt siden vi fikk jenta vår gitt uttrykk til folk om at vi ønsket oss to tette. Turte dette, ettersom alt gikk så bra første gangen. Dette resulterte i at folk noen måneder etter MA'en og utskrapingen begynte å si "Dere er vel snart i gang med en til" osv.... Det gjorde så vondt!! Der hadde vi forsøkt i flere måneder etter MA'en, uten at det klaffet. Etter en stund klarte jeg ikke mere, så vi sa det både til familie og venner. Så ble jeg gravid igjen... Sa det til de fleste med det samme. Gikk 10 uker, så ble ny MA bekreftet på UL. Sorgen ble enda større, og gjett om det var godt at folk visste. Til og med kollegaer fikk vite det.

Gikk for 2 uker siden gjennom en SA. var kun 5 uker på vei, men enda en ny nedtur. Godt å dele med folk. Men, jeg kjenner at jeg stadig må minne meg selv om ikke å stresse selv om veldig mange av familie og venner/kollegaer vet akkurat hva vi jobber med. Men å vet iallefall de fleste vi omgås, og på den måten slipper vi de såre spørsmålene som folk gjerne ville ha stilt dersom de ikke visste om problemet vårt.

Hvordan har dere andre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er åpne. Først til nærmeste familie og venner, men etterhvert nå til alle som spør om vi har barn. Syns det er greit, for slipper masingen. Det eneste dumme er at vi av og til får noen sårende velmenende råd. Men har lært oss å ta igjen der så har noen kommentarer på lur til de som prøver seg :-)

Skrevet

Vi er også åpne, men først og fremst bare til familie og venner. Synes det er vanskelig på arbeidsplassen, for der er det stadig gravide jenter med tilhørende spørsmål til meg om jeg ikke snart skal sette i gang... Må telle til 20 da gitt, selvom jeg har mest lyst til å bite av dem hodet og spytte det ut i rennesteinen.... uffameg... sårt det der altså.... Men det er jo ikke godt for folk å vite da, men synes mange burde tenke seg bedre om før de spør/maser/hinter om noe som er så personlig som det å få barn...

• 2 uker senere...
Skrevet

vi gjorde som dere første gangen, holdt det for oss selv, men det kom stadig kommentarer om at skal dere ikk snart ha nr to...og da fryder jeg meg over å kunne si at jo da, vi skulle hatt både en og to og tre....osv vi, men det vil ikke helt gå vår vei...da blir pipa en annen kan du si...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...