Gå til innhold

For mye sukker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min samboer som er gravid er veldig glad i Cola og annen brus. Hun drikker i gjennomsnitt 3 liter hver uke. I tillegg blir det en del godteri, sjokolade og ikke særlig sunn mat. Snakker jeg om reduksjon i sukkerinntaket blir hun veldig sint på meg. "Skulle bare visst hvordan det er å være gravid" får jeg til svar. Hva kan jeg gjøre for å påvirke henne positivt? Er dette farlig eller er det bare jeg som er litt overnervøs for det ufødte livet i magen hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått beskjed om å kutte ned på koffeininntaket. 1-2 kopper kaffe hver dag og i cola er det koffein. Men vet ikke hvor mye. vil tror at 3 lit. i uka er mer enn anbefalt uansett graviditet eller ei. Ang. godteriet så føler vel fruen at hun (viss det er et nytt fenomen), at hun er trøtt og sliten og tyr derfor lettere til den letteste løsningen. Men du kan jo lage middag du? Og evt. smøre noen skiver til henne, som hun kan ha i kjøleskapet. og ta dem frem når hun føler behov. Hva med å kutte opp noen grønnsaker og ha i vann i kjøleskapet?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...