Loli Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 På baksiden står det en oppskrift på glasur. Det står at man skal piske sammen margarin, kaffe, vaniljesukker, kakao og melis. Skal margarinen være smeltet eller bare myk?
OsloMor Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Jeg pleier å lage en slik glasur og da smelter jeg margarinen, ellers blir det smørkrem og det er kvalmt.
Gjest irismor Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Myk =) Men husk å sjekke str på langpanna =) Så panna ikke blir for stor i forhold til deigmengden. send gjerne litt kake hit etterpå =)
Loli Skrevet 23. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2007 Ok..nå ble jeg egentlig litt forvirret... Irismor: kaken er ferdig og den passet i langpanneformen hvis det var det du mente? Hehe, men det var jo glasuren jeg mente...mener du at smøret der skal være mykt? mener nemlig at jeg smeltet smøret en gang og at glasuren ikke ville stivne helt. men det er vel egentlig melisen som gjør den stiv da? Huff...nei, som dere skjønner så er ikke dette noe jeg gjør til vanlig;)
Gjest irismor Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Se på mengden smør du skal bruke. Hvor mye smør skal det være?
Loli Skrevet 23. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. september 2007 50g står det... Også lurer jeg på en annen ting også. Jeg skal ha den med i barnehagen i morgen. Lønner det seg å la kaken stå romtemperert også glasere den i morgen? Eller går det bra å pynte hele skiten i dag å sette den i kjøleskapet? eller skal jeg ikke pynte den men sette bare kaka i kjøleskapet? Å huff altså..!
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 Enkelt: 500g melis 5 tsk vaniljesukker 5 ss kakao 10 ss kaffe 10 ss smeltet smør Rør alt sammen. Den er digg, og stor nok til en langpanne...
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Det er glasur asså..., ;p
Gjest irismor Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 Smelt smøret og bland det med resten av indigrensene. Jeg hadde latt kakebunnen bli ordentlig avkjølt, så hadde jeg hatt på glasur og pynt. Sett den i kjøleskapet så er alt klart til i morgen =)
Loli Skrevet 23. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 23. september 2007 Ja, nå får det bare stå til:) Jeg prøver så får vi se! Haha, takk for hjelpen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå