Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Noen som vet hvor oversikt over skatteklasse 2 ligger? Finner den ikke på skatteetaten, isåfall vet jeg ikke hvordan jeg leser den på de vanlige tabellene Jeg skatter nå 36%. Tjener 280.000 i året. Lurer på hva jeg kommer til å skatte når jeg får skatteklasse 2. Og hvor lang tid tar det å få det etter seperasjon? Hadde vært kjekt å få det i år, for hvis jeg har forstått det riktig, skal det da gjelde for hele året. Tar jeg feil her?
Tråle i Trøbbel Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Dersom dere har gått fra hverandre i år...tror jeg du får skatteklasse 2 hele året (men er ikke helt sikker!). Du bytter skatteklasse ved å ta en tlf til likningskontoret (det holdt iallefall for meg for 2,5 år siden...men mulig det har vært endringer nå...). Jeg var hos skatteetaten og bestilte nytt skattekort forige uke og hun snakket om halvering av skatten fra klasse 1 til 2:-)
WWJD Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Hei jeg tjener omtrent som deg og skatter 25% i klasse 2. dersom du sender med alle papirer med en gang går det rundt en uke før du får det, altså ikke lang tid. jeg søkte før seperasjonspapirene var i orden. Og ja, da skatter du klasse 2 hele året og får derfor igjen en slant på skatten til våren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå