Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Jeg og mannen min ble tidligere i år ferdig med alle forsøkene i det offentlige. Vi hadde 3 icsi forsøk og 2 tin. Ingen resultat. I forrige uke fikk jeg utført en diagnostisk hysteroskopi. (innvendig undersøkelse av livmoren) allt var bra der. Iflge legene har vi bare uflaks. Under alle forsøkene ble det tatt ut mange egg og de blir velding fine. Men det hjelper jo ikke når ingen vil feste seg. Nå er vi veldig usikkre på hva som skal bli neste steg. Er det noen som har prøvd det private i Norge eller Danmark? Er de flinkere en det offentlige, gjør ting litt anderledes kanskje.

Fortsetter under...

Skrevet

I utlandet, f.eks Danmark, gjør de jo sånn ass. hatching for og få eggene til og feste seg bedre. Kanskje det hadde vært noe?

Skrevet

Takk, ja jeg har mest lyst til å prøve videre i Danmark. Vi kunne få kjøpe et forsøk til hos Rikshospitalet, men håpet kanskje noen andre var flinkere. Er det noen her som har prøvd i Danmark? Har navn på sykehus f.eks.

Skrevet

Jeg vet flere som har vært på Nordica.

Andre har sikkert mer svar og gi deg:o)

Skrevet

Hei

Nordica er en veldig fin klinikk. Dr. Lindenberg er en av Danmarks ledende leger på området.

Jeg har dessverre ikke lykkes der enda (1 IVF og 1 frys) men det er mange eksempler på par som har forsøkt i Norge og får det til når de drar til Danmark.

En jeg var der nede samtidig med, har forsøkt i 18 år. Etter 2 IVF på Nordica er hun nå ca 3 måneder på vei.

Lykke, lykke til :o)

Skrevet

Jeg har og hørt om de som har forsøkt i Norge for så å lykkes i Danmark. Tror jeg må ringe til Nordica i morgen. Hadde siste forsøk i mai men har ventet på å få tatt hysteroskopi. Det gjorde jeg på fredag.

(Kamera inn i musen for å se hvordan livmoren så ut innvending) De fant ingenting og vi har dermed utelukket allt som kan gi en forklaring for hvorfor vi ikke har klart det på noen av de tidligere forsøkene. Men man kan ikke gi opp.

Annonse

Skrevet

Kan eg spørre hvordan det var å gjennomføre hysteroskopi? var det vondt? hvilken bedøvelse? måtte du ta clyx eller noe lignende for å ta den undersøkelsen. Ble du sykmeldt eller kjenner du ingenting etterpå?

Skrevet

Hei. Jeg syntes ikke undersøkelsen var noe vondt.

Jeg fikk ingen bedøvelse. Det er som en vanlig undersøkelse. Litt ubehagelig når de stapper gud vet hvor mye instrumenter opp der men ikke noe værre enn en vanlig gyng. undersøkelse. De brukte 1 liter kontrastveske så det er litt gris. Hadde ikke noe ubehag etter undersøkelsen. Blødde litt i 2 dager. Ha med bind. Kontrastvesken skal ut igjen så det renner bra. Fikk ingen sykemelding.

Ikke noe å gruve seg for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...