Gå til innhold

Da har vi fått verdens nydeligste jente! :-)

Anbefalte innlegg

Jeg fikk satt inn første modningstabletten tirsdag formiddag, det skjedde ikke noe særlig de første par timene så vi dro hjem igjen.

Kl. 17.00 dro vi tilbake, hadde fått noen svake maserier da. Ble sjekket og det var kun 1. cm åpning så jeg fikk en tablett til. Riene bla kraftigere utover kvelden, men det ble ingen stor effekt. De kom imidlertid veldig tett så jeg orket ikke å dra hjem igjen. Sov ikke mye den natten, fikk litt smertestillende (paralgin forte tror jeg) så jeg duppet av en liten time, men var ganske sliten og lei utpå morrakvisten.

Men da legen kom på var det såpass modent at hun kunne ta vannet. Det var litt ekkelt men gikk veldig fort, ganske bisarr følelse å kjenne det varme vannet renne ut. Jordmor ville jeg skulle komme meg opp litt så jeg prøvde å gå litt rundt på avdelinga, men riene ble fort VELDIG mye kraftigere så jeg kom meg ikke så mye rundt. Fikk tilbud om å bruke badekaret, det var veldig deilig og jeg følte det hjalp på for smertene i korsryggen spesielt. Satt ca. en halvtime i badet før jeg ikke kjente at jeg hadde noe utbytte av det mer og så bar det opp i fødesenga. Jordmor sjekket og da var det nesten full åpning. Hadde noen få sterke rier til før pressriene satte inn og etter 3 pressrier var hun ute. Fikk litt lystgass på de siste riene før pressriene startet, men ellers ble det ikke noe behov for sterkere smertelindring ettersom det gikk såpass fort.

Så kl. 12.55 på onsdag 19. september fikk vi verdens nydeligste lille jente. Hun var bare 2310 gr, og hun hadde litt vann i lungene så de tok henne rett ned på intensiven. Jeg rakk bare såvidt å hilse på henne først.

Var veldig rart å bli liggene igjen på avdelinga uten babyen, føltes ganske surrealistisk og trist ikke minst. Pappaen ble med henne ned på nyfødtintensiven. Da han kom opp igjen kunne han fortelle at alt sto bra til. Surklingen i lungene hadde gitt seg med det samme nesten og alt var fint med henne ellers. De ville likevel beholde henne på avdelingen til dagen etterpå for overvåkning.

Jeg fikk komme ned å holde henne senere på kvelden. Hun tok brystet med en gang og virket ganske opplagt så det var godt å få den lille halvtimen med henne ihvertfall.

Dagen etterpå ble hun utskrevet så da fikk jeg henne sammen med meg på rommet. Barnelegen sier at alle prøvene ser bra ut og de har ikke funnet noe galt med henne bortsett fra at hun er litt liten.

Jeg synes selvfølgelig hun er verdens nydeligste. Masse mørkt hår og smilehuller.

Nå har vi kommet oss hjem og fått litt ro over oss. Var en del stress med ammingen i begynnelsen. Tok lang tid før melken begynte å komme, noe som sikkert også kan komme av adskillelsen det første døgnet. Hun fikk imidlertid donormelk og NAN på sykehuset til jeg fikk noe å gi henne selv. hun har jo ikke så mye å gå på. Nå e jeg kommet godt igang med ammingen så jeg håper på en ørliten vektoppgang i morgen når hun skal veies igjen.

Vil bare ønske alle i oktoberklubben lykke til videre! :-)

Fortsetter under...

gratulerer så masse med den lille jenta;) håper dere koser dere masse og at alt går fint;)

ble du satt igang pga at dere viste at hun var liten? skal til ny ul igjen på onsdag da de følger med vekstn til lillemor i magen her , så er litt spendt på om jeg blir satt igang..

klems

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...