Gå til innhold

Får man sykemelding ved fryseforsøk? Prøver dere også på egenhånd rundt innsetting i naturlig syklus?

Anbefalte innlegg

Jeg har lang reisevei for å få satt inn, og lurer derfor på om det er vanlig å få en dag eller to med sykemelding når man setter inn. Fikk jo 3 dager ved ivf, men det var vel pga uttaket.

Når jeg skal ha fryseforsøk i naturlig syklus, vil jeg da få sexforbud eller er greit å ha seg? Det kan jo i værste fall bli 3 stk ut av det, men det ville jo og øke sjansen..

Fortsetter under...

Jeg har ikke selv hatt fryseforsøk enda - men på Ullevål (som er strenge når det gjelder sykemelding) så får man for 2 dager, for uttak og for innsetting. Derfor vil jeg tro at man også ved sykeforsøk vil kunne få en dags sykemelding. Men jeg tror det er noe forskjellig praksis fra klinikk til klinikk, og kanskje de av dere som har lang reisevei får lenger sykemelding?

Sikkert andre som kan svare bedre.

Jeg har hadd to tinfrsøk. Ett i naturlig syklus og ett stimulert med medisiner. Fikk ikke tilbud om noen sykemelding. Jeg har kort reisevei så jeg tok kun fri de timene det tok og sette inn egget så var det tilbake på jobb.

Hei

Jeg holder til i Porsgrunn og der får man ikke sykemeld hvis det ikke er spesielle grunner til det. De mener at hvis du ønsker det uten at de "ser" en grunn til det medisinsk så må du få det av fastlegen din. Sex forbudet er det uansett i en uke etter uansett (om det er fersk eller frys) og ikke bad i 2 uker.. Dette pga bakterier..

Lykke til!

På st.olav fikk vi beskjed om at der ikke var sex forbud.

Vi skulle leve som normalt ! Fikk heller ikke bade forbud...

Annonse

Rart det er så store forskjeller.. men ser jo det på mange ting her inne.

Da kan man jo tenke selv og gjøre det man føler er riktig for seg selv.

Lykke til iallefall. Alle sammen.

Jeg trodde bade- og sex forbud var pga infeksjonsfaren ved uttak??

Her hvor jeg går, har jeg fått vite at jeg kan hva som helst bare jeg har det godt! (også trene hardt!)

Vi prøvde så absolutt selv ved fryseforsøk i naturlig syklus. Er nå 9 uker gravid og det er jo ikke godt å vite om det er en liten frysebaby eller en "hjemmelaget" en ... :-)

Konklusjon:

-Skal jeg ha sykemelding, så må jeg få den av fastlegen

-Etter innsetting bør jeg ikke bade eller ha sex pga infeksjonsfare.

-Før innsetting er det bare å kjøre på for å øke sjansen for å lykkes.

(så spennende da Maisen, å ikke vite om babyen er naturlig eller har vært en tur i fryser`n!)

Takker dere alle for innspill!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...