Gå til innhold

går det ann å kalle jenta si for dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor har dere funnet det? Er det noen i Star Wars som heter det? Syns man kan kalle barna sine for det man vil jeg, så lenge det ikke er et skjellsord... Og det er kjempebra at noen tør å tenke litt annerledes. Og så var det jo litt søtt da. :) Minner kanskje litt om Amygdala, men..?

I dag går det an å kalle barna sine nesten hva som helst - og for meg kan dere jo gjerne kalle jenta deres for Amidala eller hva som helst annet.

Men jeg må innrømme at jeg hadde stusset veldig hvis noen jeg kjente kom og sa at deres nyfødte baby skulle hete Amidala. Hvis dere har et norskklingende etternavn kan det høres veldig rart ut.

Jeg har stor forståelse for at mange vil ha litt uvanlige navn på barna sine, men noen ganger virker det som om folk her inne prøver litt for hardt. Husk at jenta skal leve med navnet sitt. Amidala passer best som et nick på nettet eller på en hest.

hei

ja, er enig med deg. mange som prøver hardt kun for å få et navn som få har, et spesielt navn. dette var ikke min hensikt nå, har nok ikke tenkt til å kalle datteren min for Amidala. jeg var kun nyskjerrig på reaksjoner DERSOM vi hadde gjort det... Synes det er et søtt navn, men har nok ikke tenkt til å bruke det! foresten så synes jeg ikke det ville være så ille å vokse opp som en "Amidala" sammenliknet med Urd og kjellrund f.eks, selv om disse blir sett på som vanlig fordi de har eksistert mye lenger!

men takk for synspunkter :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...