Gå til innhold

usikker førstegangsfødende student...

kaalrot Høygravid!:)

Anbefalte innlegg

synes det er litt vanskelig å forstå seg på alt det som står inne på nav sine sider jeg.. og når er det jeg skal søke om det ene og det andre? er bare ca 1 mnd på vei..er det mening å vente til en kommer over de 3 første mnd?( pga risikoen for å miste)

andre her som er er i samme situasjon:

både jeg og samboer studerer og

vi har begge jobb ved siden av skolen..

skjønner ikke helt det med penger i fra arbeidsplassen.. har jobbet på samme arbeidsplass i litt over 1 år nå.. hvordan regener de ut pengene jeg skal motta? og har jeg forresten krav på penger derifra???

noen som kan hjelpe?:)

mye å sette seg inn i....:/

Fortsetter under...

Jeg har desverre ikke så god peiling på disse greiene hos nav. Men jeg kan prøve å svare på dette med penger med tanke på arbeid.

Dersom du har vært i jobb 6 av de 10 siste månedene før du går ut i permisjon (normalt 3 uker før fødsel, men tidligest 12 uker før) har du rett på fødslespenger. Det er også et krav at du har tjent over 1G (tror det er et sted mellom 65000 og 70000 kr) det siste året.

Du trenger ikke tenke på å søke om slike ting nå. Jeg har enda ikke søkt og har termin i desember. Tenkte at jeg snart burde skrive ut søknadene på nettet og levere de til nav.........

Og er du i tvil om noe kan du spørre jordmor om når det er vanlig å søke om de ulike tingene og/eller kontakte ditt nav trygd kontor for å snakke med en saksbehandler.

tusen takk for at du tok det bryet med å svare:) har til nå i år tjent ca det beløpet du anga.. vil det si at jeg ikke mottar egangsstønad da? jeg får vel sette av litt tid til å lese gjennom nav sine sider flere ganger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...