Gå til innhold

Jeg kan forstå frustrasjonen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Til dere gravide,det er veldig veldig veldig mange her som ikke er gravide og som skal spørre dere. Men kjære dere som ikke er gravide: det er faktisk ikke noen av de som er her inne som kan svare dere på no annet enn eventuelle egne erfaringer. Resten må dere desverre ta med en lege.

De inne på "bli gravid" forumet har nok mye bedre peiling og kan svare dere bedre på mange av spørsmålene deres.

Det blir (desverre) veldig slitsomt å lese/svare på/se alle innleggene om ting som egentlig ikke hører hjemme her.

Jeg sier ikke dette for å være slem eller virke avvisende,men det er også maaaaange tråder lenger bak her på 1.trimester som dere kan lese på ang ting dere eventuelt kan lure på.

Jeg håper dere som er gravide klarer glede dere over det,og at dere som svært gjerne vil bli gravide snart blir det og kan være her inne på fulltid. Da vil dere også skjønne mer av hva jeg mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye hormonproblemer eller?? Bør ikke dere som er gravide bare være kjempe happy for det?!? Dere har kanskje ikke vært i den situasjonen hvor dere har måttet prøve leeenge sånn at dere vet noe særlig om den evinnelige frustrasjonen som oppstår hver gang men får en neg tast?!

Skulle jo tro at dere bare ville være glade for å hjelpe! Hvis ikke, så er det jo ingen som TVINGER dere til å svare når en av oss prøvere kommer inn til dere for å få litt HÅP!!!

Jeg har ei lita tulle på 15 mnd, så jeg vet alt om åssen det er å gå gravid. Kunne jeg være til hjelp for prøvere med å fortelle om min ERFARING, for ja, det er bare erfaringer vi kan dele, så var det jo ikke noe som var bedre enn det. Det å kunne hjelpe en stakkar som er i ferd med å miste håpet, fortelle at man ikke må gi opp, ga en god følelse.

Samtidig vet jeg veldig godt åssen det er å være i en prøvers frustrerte situasjon. Vi har prøvd i litt over et år på nr.2 nå, og det er dager da jeg sitter og tenker at det ikke vil skje igjen. Det er utrolig trist. Da er det godt å kunne spørre andre om deres erfaringer, og høste litt nytt håp!

 

Hjelpe meg, for en egoistisk verden dette har blitt!!

 

Hilsen ei som prøver desperat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt uenig med deg desperate anonym. Det står i "ingressen" at dette er et forum for den første del av svangerskapet. Når 60% av innleggene er fra prøvere og IKKE fra ny-gravide så er jo det ikke så gøy. Når en har prøvd lenge i tillegg så blir gjerne innleggene mer og mer hysteriske også: "Jeg hadde eggløsning på onsdag og nå er jeg litt uvell, graviditetstesten er negativ: hva betyr det?"

Det er derfor man har en "bli-gravid" debatt, evt skravle for andre ting.

 

Bare så det er sagt så prøvde vi 2 (!) år med første og 3(!) år med andre, så jeg VET hva det er å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at en person fra bli gravid kommer hit å oppstoppernase seg er jo helt utrolig. alle kan jo spørre deg da på bli gravid siden du har erfaring.

 

er selv veldig lei av at prøvere okkuperer mesteparten av 1trimester, da de helt sikkert har fått de svarene de vil på bli gravid eller skravle.

 

selv gidda jeg ikke skrive på 1trimester når jeg kunne skrive på bli gravid.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler gjerne den erfaringen jeg, men det holder som regel ikke å høre en person sin erfaring. Er det så vanskelig å forstå da??

Folk er desperate og på jakt etter HÅP!!! Hjelpe meg...

Ingen som tvinger dere til å svare som sagt! Det har dere tydeligvis litt vondt for å forstå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan de vel heller lese igjennom lignende spørsmål som har blitt stillt tidligere da? Eller bruke skravle.. Dette er tross alt en side for de som er gravid! Og vi har helt andre spm enn dere som prøver, så vær så snill å bruk bli gravid, eller skravle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske enig.

Jeg husker det var litt av dette da jeg var på 1.trimester, men nå er det ganske så mye.

Jeg forstår jo frustrasjonen til de som prøver, hvor det tar lang tid osv..

Men det er jo et eget forum for dette.

Dette er 1.trimester sitt forum, med DERES håp og fortvilelser, uro bekymringer, gleder osv.

 

Du anonym som ble så hissig, du må da alvorlig skjønne dette?

Det må jo være bedre å dele dine ting med dem som er i samme båt?

 

Og ja, jeg vet jeg ikke hører hjemme her jeg heller, men det er jammen ikke så lenge siden jeg var det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er helt ening med HI og Lenesan. Alle som ikke er gravide som lurer på om de er gravide kan skrive inne på bli gravid eller skravle.

Hvordan ville de på bli gravid reagert hvis alle vi som er gravide la inn masse gravidtesinnlegg som:" Åååh jeg skal på ultralyd/Kjenner spark i magen "osv på bli Gravid??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for dumt å komme med, for det kan ikke de på bli gravid hjelpe dere gravide med! Prøverene spør dere gravide fordi dere har erfaring med det. De spør dere om noe konkret!

 

Herregud, så teit svar..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er jo at jeg kan vel ikke vite om du er gravid??

Det er det bare legen eller en grviditetstest som kan avgjøre!

Så hvordan kan jeg svare på spsm som: Skyggestrek, er jeg gravid???

Tja.. hva med å vente å se?? Det er så utrolig mange latterlige spsm fra de ikkegravide som vi gravide ikke kan svare på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er greia! Ingen her som kan vite om DU er gravid eller ikke.. DU kjenner din egen kropp best.. Og dere som har barn fra før, vet iallfall hva dere går til.

Dette innlegget skrev jeg ikke for å være spydig. Jeg synes jeg gikk ganske pent fram..

Det er ikke lett å svare alltid.. Og som regel lar jeg være. Men jeg er enig i det som er sagt at dette forumet er jo for de som skal kose seg med sine første 3 mnd i svangerskapet. Prøvere og slitere er jo ett forum for de som er i en annen situasjon.

Det er en kinkig situasjon for begge parter! Jeg skjønner jo at de som prøver vil ha svar,men det er kanskje greit å leite litt (bare par sider bakover) for å finne svar.

Jeg prøver ikke fornærme noen.. Men de som har vært prøvere og nå er gravide,til og med de,kan se at dette blir litt mye noen ganger...

MVH

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...