Gå til innhold

Erfaringer med hjelpebryst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har posetive eller neggative erfaringer å dele med meg? Helsesøster her anbefalte det ikke pga. var vanskelig å få til og barnet fikk i seg mye luft.

Men jeg er nysgjerrig likevel.

Er dette et alternativ når melka er så og si borte(baby har fått flaske)? (baby ca 2mnd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nettopp gitt min lille flaske ved hjelp av hjelpebryst, og syns ikke det er vanskelig i det hele tatt. Har ikke merket at han har fått i seg mer luft heller. Man må bare passe på at man tar ut sonden før flaska er helt tom.

Har ikke brukt det så lenge at jeg vet om det funker på melkemengden, men i alle fall så slipper jeg problemet med at gutten kun vil ha flaske, og han blir heller ikke sugeforvirret.

Det største "problemet" i mine øyne er å kjøpe sonder... måtte kjøpe 100 stk og betalte ca. 850 kr for dem!

Lykke til c")

Skrevet

du kan prøve å gi melka i munnviken med en sprøyte(type exacta med som du får på apoteket) mens baby ligger til brystet. du lurer bare inne sprøyta i munnviken, og gir på den måten. Funket godt for meg!!! På den måten får du stimulert brystene og baby får mat. En rimeligere løsning også , sprøytene kjøper du for Kr 2.50, og du kan bruke dem mange ganger, bare sterilisere mellom hver gang.

Skrevet

Hjelpebryst er ikke så vanskelig å få til som mange skal ha det til.

Man må bare lære seg bruken først.

Du finner nok lett ut av det her:

http://ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=41.

Sonder skal man kunne få kjøpt enkeltvis til et par kroner.

Selv om det er korttidssondes kan de skylles ut av, og brukes mange ganger. Jeg hadde 5 sonder som varte i flere mnd. Og ikke er de kastet enda heller.

Får du ikke kjøpt sonder enkeltvis på apoteket så kan du spørre på barsel/barneavdelingen på sykehuset. Da vil du stortsett få noen sonder gratis hos dem.

Skulle ingen av de funke, så send med en PM så skal jeg sende deg noen sonder gratis.

Hjelpebryst er supert for å få økt produksjonen igjen i situasjoner som din.

Skrevet

Det gikk ikke ann å få kjøpt sonder enkeltvis her jeg bor. Kunne få kjøpt en eske med 100 stk til 2000 kr ved ett apotek!

Var å fikk noen sonder på sykehuset, men fikk beskjed om at det var ikke vanlig praksis, så det er nok forskjell fra sted til sted hvor lett det er å få tak i.

Syns også det er litt rart at du sier man kan bruke sondene så lenge, for på ammehjelpen står det at man skal ta nye etter en dags bruk...

Skrevet

Korttidssonder brukes i flere dager/uker i strekk selv når de ligger nede i magen. Da ligger de å bader i magesyre 24 timer i døgnet. Om du spør på sykehuset så svarer de også at de kan skylles og brukes flere ganger.

Jeg vet ikke hvorfor det står dette på ammehjelpen.no, men det skal jeg jammen sjekke opp. Kanskje er de sondene som følger med ferdigkjøpte hjelpebryst av en annen type som ikke kan brukes igjen?

Jeg skal sjekke opp om kanskje vi må endre nettsiden vår.

Takk for tipset. :-)

Dersom det er vanskelig å få kjøpt sonder enkeltvis så kan kanskje vi kjøpe inn noen pakker og selge de enkeltvis i nettbutikken.

Det blir jo litt dumt å måtte kjøpe så mange sonder på en gang.

Da blir det jo plutselig kjempedyrt med hjelpebryst.

Jeg skal sjekke dette også. :-D

Skrevet

Ja, det er jo sant at de brukes lenge når de er ført inn i kroppen!

På hvilken måte har du skylt dem, slik at det blir ok å bruke dem lenger?

Jeg har bare skylt de i vann og av og til lagt dem i zalo-vann.

Det at de skal kun brukes en dag om gangen står litt ned på siden med hjelpebryst (tekst).

Veldig flott hvis ammehjelpen kan selge enkeltvis, for det er dyrt ja.

Måtte gå noen runder med meg selv før jeg bestemte meg for å kjøpe eska med 100 stk. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med alle heller :-)

Skrevet

Uff. Ikke bra det altså. Jeg håper virkelig vi får løst dette.

Anngående rengjøringen så har jeg skylt dem med grønnsåpevann hver gang, og skylt grundig med vann etterpå.

Bare pass på å få vasket godt inni slangen også. Det gjøres ved å koble på en sprøyte (2-3 kroner på apoteket, bare pass på at sprøya er riktig type slik at den passer på sonden. Prøv den på).

Så drar du bare venn gjennom sonden med sprøyta.

Kanskje er det lite info om rengjøring som er årsaken til at de råder til bytte hver dag? Blir spennende å høre hva de sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...