Gå til innhold

gravid med bare metformin..? undrer..

Anbefalte innlegg

Heisann. Lurer på om det er noen andre her som har pcos svak grad,og noen evt har blitt gravide med bare metformin.? Venter nå på prøverørsbeh,men hadde vært greit å klart det uten det :) Masse spørsmål som surrer rundt i hodet. Kan jeg ta kontakt med legen som jeg fikk metformin av, og spørre om pergotime evt..? somebody else...? på forhånd takk:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10453264-gravid-med-bare-metformin-undrer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det finnes en studie som beviser at metformin er vel så effektivt som pergo og samtidig senker faren for SA.

http://www.medscape.com/viewarticle/503978

(hmm nå man bli medlem for å lese artikkelen.. men det koster jo ingenting)

rart at du ikke har fått prøvd pergotime før du setter igang med prøverør...trodde de fleste fikk pergo først..

jeg skal iallfall prøve pergotime nå når mensen kommer...skal ta mange slike pergokurer før jeg evt setter i gang med prøverørsbehandling.

dette må du spørre legen din om

• 2 uker senere...

Hei!!:)

Jeg har stor grad av pcos..noe som har jort et jeg ikke hadde mens mer enn to ganger på to år!! Gynekologen valgte da at jeg skulle starte med metformin, for å få en start på dette..

Jeg startet opp med metformin, å d gikk ikke mer enn ett par mnd så vart jeg gravid:)

Skjønner du ønsker å klare deg uten prøverørsbeh. så du bør ta kontakt å snakke med legen din om dette, å få vite hordan mulighet du har ang. en pergo kur..

Lykke til:)

*Anette*

Jeg ble gravid på Metformin, første forsøk. Hadde ikke prøvd å bli gravid før det altså, men fikk Metformin med en gang da jeg sa at jeg ville bli gravid. Vet ikke hvordan det ville gått uten Metformin, men jeg ble altså gravid med en gang! Nå har jeg en nydelig sønn på 2 måneder som sover i stua akkurat nå :)

Jeg har blitt gravid etter 4 uker med Metformin! Første sv.skap kom etter behandling med Pergo og Profasi( sprøyte for å løsne egg) Andre sv.skap ble av seg selv, når første mann var 6 mnd! Vet ikke helt hvilken grad av PCO jeg har. Mens ca hver 3. mnd, men hadde en stor cyste på UL den 24.juli. Fikk ikke tilbud om pergo denne gangen pga den cysten. Men det gikk med bare Metformin!

Annonse

har tatt en blodprøve på dag22,sendt til st.olav...får jeg svar på den el må jeg ringe dit. kan evt min fastlege her hjemme hjelpe meg med pergo? eller må legen på sykehuset skrive ut den? hvor lang tid tok det hos dere fra dere var innsøkt til dere fikk noe info skriv?? er så spent at jeg har sommerfugler i magen,det eneste som bekymrer oss litt er pengene...men det ordner seg vel på et vis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...