Gå til innhold

Er det bare Norge som har søndagsstengt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med Sverige, Frankrike, England osv?

Skrevet

Det er stort sett søndagsstengt over hele vest Europa. Dvs. Matbutikker kan være oppe. Eller store senter. I utpregede "sydensteder" er det vel muligens oppe på søndager.

Skrevet

Nei i sverige er jo alt oppe. Det er et veldig norskt fenomen..Jeg shoppa hvertfall både sko og klær på søndager når jeg var i Paris og i London...

Skrevet

I vanlige tettsteder og i byene i Sverige er det stengt på søndager. Men noen matbutikker er oppe. Mener faktisk det var stengt i handlegatene i Stochholm også. Samme med Frankrike. "Vanlige" byer og tettsteder var stengt, men noen store senter var oppe.

Skrevet

Her i England er de fleste matbutikker og kjedebutikker åpne på søndager.

Sentrene er også åpne, men ikke alle butikkene inni.

De har "bare" åpent til klokken fire, da.

Skrevet

... og vi bor i en relativt liten by her borte, så det er ikke bare et storby/turistfenomen.

Skrevet

Jeg vet ikke om det gjelder hele landet, men jeg har kjørt forbi noen småplasser i Nord-Finland, og der er det stengt på mandager, og åpent på søndager.

Skrevet

I byen jeg bor i her er nesten alt stengt på søndager, unntatt en matvarebutikk (den andre er stengt), samt Wal-Mart, selvfølgelig.

Barer og restauranter er stort sett åpne, forresten, men har kortere åpningstid.

Skrevet

Jeg vet at småplasser i Finland nær norskegrensen har åpent på søndager pga at det er en fin dag for nordmenn å dra på handletur.

Tror ikke det er vanlig i hele Finland, men det er jo et poeng at de har lov til å ha åpent på søndager og heller ha stengt på mandager... I Norge er det ramaskrik på ramaskrik over Brustadbuer og søndagsåpne bensinstasjoner/storkiosker.

Skrevet

Vurderer å dra på førjulsshopping til London, blir fra lørdag til mandag. Blir litt kjipt om det er stengt på søndagen;-p Så det er mulig å shoppe i London på søndager, men det er redusert åpningstid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...