Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Kan man ha faddere med en annen tro? Som f.eks. Adventister, Jehovas Vitner, Smiths Venner, Jøder, Islam osv. Eller blir det helt feil?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Jeg synes det blir feil med faddere i en kristen dåp som ikke er kristne... Kirka sier at faddere må være medlem av dnk eller en menighet som godtar barnedåp. Islam og jødedommen er jo noe helt annet enn kristendommen... Dersom man vil ha folk som "faddere" som tilhører andre religioner, så er navnefest med vitner å foretreke kanskje?
plass'n Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Adventister er de eneste blant de du nevner som tilhører et kristent trossamfunn, så hvis de selv ønsker å være fadder for å være med å be for barnet, er vel det bra, men minst to faddere må tilhøre Den Norske Kirke
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Både Jehovas og Smiths venner er da kristne?! Smiths venner er det i alle fall (jeg er det nemlig, og karakteriserer meg som personlig kristen, men har ikke mye til felles med kirkens syn på bibelske spørsmål...). Jeg tror ingen som tilhører trossamfunn som ikke praktiserer barnedåp ønsker å være faddere, så da slipper du det dilemmaet...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Jehovas vitner tror ikke på jesus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå