Gå til innhold

Er det noen som


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har latt være og "hørt" på legene om at en skal vente med å bli gravid igjen etter en SA før mensen er kommet tilbake? Har dere blitt gravide og født friske barn etter dette om så er? Eller er risikoen for ny MA der mye større, siden ikke livmoren har fått "renset" seg skikkelig?

Undrer fælt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aner ikke, men jeg kjenner at jeg ville ikke gamblet på det. Legene sier nok at vi skal vente av en grunn...

 

 

Lykke til!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke. Men jeg fikk vite av gynekologen at jeg bare måtte vente en uke etter utskraping før vi kunne ha sex og da var det bare å prøve bli gravid igjen. Men de lærde strides om å vente en mnd eller ikke vente...

Så er du gravid syklusen etter abort, så kan du høre med legen din, og evt. be om henvisning til ultralyd.. for å få mer ro i sjela...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sor forskjell på ma og en sa. Siden når man har ma så tar man utskraping der dem skraper bort slimhinnene som ett nytt foster skal feste seg, derfor er det lurt å vente til første mens så det får bygd seg opp. Etter en sa skjer ikke dette siden dem ikke skraper bort slimhinnene der nede, så da kan man gått prøve før mensen har kommet tilbake. Som oftes anbefaller dem å vente pga lettere å finne ut termin, eller pga psyken etter en sa ikke medisnsk. Etter en ma ville jeg ventet etter første mens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ventet ikke etter jeg hadde en MA, og det ser ut som det går veldig bra :) Jeg vet ikke hvorfor man blir anbefalt å vente,- vi ble også det, men nå ble det jo ikke slik at vi ventet... Var på UL på fredag, alt var bra, knøttet 29 mm og hjertet slo som bare det! Deilig :)

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde SA og ble gravid igjen før neste mens kom. Alt gikk bare bra og har ei snuppe på 2 år som resultat =)

 

Har flere veninner som har gjort det samme og det har gått bra med alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...