Gå til innhold

På hvilken dag starter man IVF behandling?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er vitsen med nedregulering dersom noen gjør det mens andre ikke? hvorfor slipper noen nedregulering? begynner alle på 20 syklusdag? når det er første forsøk kan man slippe nedregulering da også? beklager alle sprm mine, men lurer fælt på dette. takk for hjelpen folkens

På privat klinikk kan du nok slippe nedregulering,

mens i det offentlige må du nok til med langt regime.

De kontrolerer din syklus med å sette deg på spray,og justerer din spraylengde etter hvor de har plass til deg på kalenderen.

Så om du er ved offentlig ivf tilbud må du mest sannsynlig starte på spray på syklusdag 20.

Lykke til !

Hilsen

• 6 år senere...

Annonse

På privat klinikk kan du nok slippe nedregulering,mens i det offentlige må du nok til med langt regime.De kontrolerer din syklus med å sette deg på spray,og justerer din spraylengde etter hvor de har plass til deg på kalenderen.Så om du er ved offentlig ivf tilbud må du mest sannsynlig starte på spray på syklusdag 20.Lykke til !Hilsen

Dette er jo ikke helt riktig !

Dersom man har regelmessige sykluser behøver man ikke nedregulere med spray . Da kan man begynne medisinering på dag 3 i syklusen .

Jeg har alltid hatt regelmessige 28 dagers sykluser og ventet mens en uke etter første samtale om ivf. Da var det bare og hoppe i det sa legen og jeg begynte rett på sprøyter 9 dager etterpå:)

Anonymous poster hash: b296c...6e6

Det er veldig vanlig at det offentlig bruker langt regime (med nesespray). De har bedre kontroll med når de ulike ting skal skje. I det private er de mer fleksible og bruker kort regime i større grad. Men ingen regel uten unntak!;-)

Det virker som man i både det private og offentlige gjerne starter med lang protokoll, altså med spray. Dette er lettere å kontrollere og regulere for legene. Jeg spurte etter kort (privatklinikk) og fikk prøve det på første forsøk, selv om jeg nok merka at legen helst ville hatt med på lang. Tror jeg startet med sprøyter på dag 2, fikk ut kun 3 egg, og bare ett var bra nok. Spray har jeg startet på både på dag 24 og dag uhm.. 21 tror jeg?

Jeg går offentlig og ble satt rett på sprøyter en uke etter første samtale .

Sykepleieren fortalte kort at for de med uregelmessig mens eller ingen mens så var det langt regime med nedregulering og nesespray . Jeg har regelmessig syklus og da var det bare og sette i gang:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...