Gå til innhold

Hvor lang tid har man vondt når man skader hinnen på øyet?

Anbefalte innlegg

Gutten min fikk ei skikkelig skrape og trykkskade i øyet i går. Han har fryktelig vondt,og det ser ut som om det også blir blåveis utav det her.

Var på akutten i går,og fikk salve mot infeksjon.

Han har usigelig vondt,og klarer ikke holde opp øyet sitt.Hovent rundt er det også. Noen som aner hvor lang tid det tar før hinnen i øyet gror seg tilbake?

De hadde på ultrafiolett lys etter å ha smurt øyet i går, og det er 3 skraper inni øyet, blant annet nesten hele området rundt iris.

Må han kanskje være hjemme fra skolen mandag?

Synes så synd på han =(

Fortsetter under...

Man kan ha vondt i mange uker!

Det som er vondest er når man er ute i vind og slikt.

Det hørtes jo veldig omfattende ut de riftene sønnen din har fått.

La dem ikke på en lapp etter han fikk salve på?

Jeg måtte ha lapp på i nesten 3 uker og jeg hadde bare en rift på øyet.

jeg har hatt sår på hornhinna,det er det værste jeg har opplevd,mitt sår var likestor som linsa mi(det er straffa for å bruke linser på tørre såre forkjølt øyne...)de verste smertene varte i kanskje 3-4 dager mildnet da og var greit etter en uke,da var også synet høvelig greit i gjen,..det var forferderlig ha oppe det friske øyet også da øynene følger hverandre liksom,og det gjorde ille vondt,,brukte salver og væske i 1 mnd tror jeg ,hadde lapp de 3 første dager:-/håper det ALDRI skjer i gjen!god bedring til gutten din!!

Nei,men vi satte på lapp her hjemme, som han ikke likte noe særlig,fordi det føltes som om øyet ble trykt inn,sa han.

Øyelappen ble tatt bort av han selv, men han går rundt og ser kun igjennom det gode øyet.

Medisin mot smerter fikk han, så han har fått det et,og det gjorde at han sov ganske mye i dag.

Er nok best han slapper av hjemme mandag da,ja.

Jeg har aldri hatt sånn rift i øyet selv, men vet jo hvor vondte det er om man får en finger i øyet...

Takk for bedringsønske. Jeg håper han blir fort bra,for det her er vondt.Det kan jeg se...

Vi pøser på med narkotisk smertestillende som han fikk i går. Og salven har han litt panikk for,men han har samarbeidet ok til han å være...

Kan bare skrive under på at dette er vondt !! Jeg syntes det værste var å få lys inn på øyet...føltes ut som om kniver skar seg gjennom øyeeplet. Varte nok 4-5 dager hvis jeg husker rett.....

God bedring til gutten din ;o)

Annonse

Han er lyssky,ja. Men vi holder oss nok innendørs. Han orker lite, for det reduserte han veldig mye...ikke mye hyper i dag,nei.

=(

Jeg er så redd for at han skal skade seg verre og verre for hver gang. Han er en villbasse, og jeg har ventet at noe sånt skulle skje....prøver fortvilt å fortelle han at han MÅ roe seg ned. Men det er ikke lett når kroppen kribler over..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...