Gå til innhold

Tidlig UL før abort?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, dere som har mistet i MA/SA, var noen av dere på tidlig UL og så hjerteslag og likevel aborterte senere?

Jeg hadde en SA i uke 6-7 i sommer, var på UL like etter jeg begynte å blø, og der så de et fosteranlegg som nok ikke var større enn max 5 uker tror jeg gyn. sa.

Jeg er nå gravid igjen i uke 7, og var på UL igår. Pga mensmurringer fryktet jeg at jeg var iferd med å miste igjen, men der så vi et lite hjerte som slo :-)

Grunnen til at jeg spør er at jeg mener å ha lest et sted, at dersom man ser hjertet slå er det ca 95% sjanse for at det skal gå bra. Håper det stemmer.

Fortsetter under...

Hei! Så bra at du er gravid igjen alt da:-) Gratulerer! Mensmurringer hadde jeg hele svangerskapet med datteren min, og det forløp ukomplisert, så tror ikke at du skal frykte det. Da jeg ble gravid andre gang var jeg til UL i uke 6 og så hjertet slå. Da sa gynekologen at det var over 95% sjanse for at det gikk bra, ettersom man hadde sett hjerteslagene, så det stemmer nok:-) Nå var jeg riktig nok blant de 5% som ikke gikk bra da, men det er en annen sak....

Det går nok bra skal du se! Om du er veldig urolig, så be om en ny UL om et par uker for å kunne slappe av.

Lykke til!:-)

Hei og takk for svar, Mia82*ønsker nr 2*!

Har to fullgåtte svangerskap bak meg uten et eneste lite mensmurr. Den eneste gangen jeg har hatt mensmurringer (mens jeg var gravid), var da jeg mistet i sommer (3. sv.sk), så da skjønner du sikkert at jeg fryktet at jeg var i ferd med å miste igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...