krysser fingre og tær! Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Nå som mitt neste forsøk skal være et fryseforsøk (fikk egg på frys for første gang etter 3 ivf!!), begynner nye spørsmål å dukke opp. Overlever de fleste egga opptininga, eller er det vanlig at ale går til grunn? Tenker nå at egga mine sikkert er dårlige siden jeg ikke har fått egg på frys før, og er er redd for at de ikke skal tåle opptininga. Nå sa de at egga var mye bedre enn de første gangene og at de ikke fryser egg de ikke har tro på. Men jeg er ikke helt overbevist lenger... Det er iallefall godt å tenke på at jeg ikke skal i gang med hormoner med det samme siden jeg skal sette inn i naturlig syklus.
MK73 Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 For at eggene skal kunne fryses må det være det de kaller "høykvalitetsegg" som har blitt befruktet og utviklet seg gunstig, så akkurat det trenger du ikke bekymre deg for. Men, det er riktig at mange embryo ikke overlever opptiningen. Akkurat hva slags sannsynlighet vi snakker om, vet jeg ikke. Det kan du nok finne ut ved et søk på internett eller en telefon til klinikken din. Lykke til med fryseforsøket ditt! Jeg fikk også to egg på frys denne gang, etter 2.runde. Så kanskje mitt neste blir et fryseforsøk også - men jeg håper jo at spiren i magen sitter nå slik at det blir en stund til neste gang.
Snooopi Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Jeg har opplevd å få et egg på frys, og det var perfekt da jeg skulle ha det satt inn!
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Jeg hadde 2 egg på frys og 1 overlevde opptininga.
Gjest Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 Hei! Siden du har fått egg i frysen, så er de garantert av topp kvalitet! Det stemmer faktisk at de kun fryser de eggene som er like fine som de beste eggene de velger ut til innsetting ved IVF. Ved vårt forrige forsøk fikk vi 4 egg i frysen, og nå er jeg på rugedag 8 med to av dem. De andre to overlevde ikke opptiningen. Det er jo utrolig flott at vi kan få med X antall fryseforsøk "på kjøpet", det er mange som får barn på den måten! Lykke til!!!!
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 Hei Det vareier litt fra klinikk til klinikk på hvor mange % som overlever opptining. Men jeg har fått beskjed at gjennomsnittlig overlever 60- 70%. Hos meg har 4 av 6 egg overlevd. Masse lykke til:-)
krysser fingre og tær! Skrevet 22. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. september 2007 Takker for oppmuntringer! Siden jeg har fått 3 egg på frys i samme pakke, som da må være av god kvalitet, er sjansen stor for at ett eller flere overlever. ..??(tenker høyt) Da skal jeg prøve å tenke positive tanker om de frosne egga mine og begynne å glede meg til å få de inn i magen der de hører hjemme. Det er jo supert at jeg endelig fikk noen på frys!!! Jeg skal inn å sette inn i slutten av november, men skal prøve å framskynde det enda en månede. Er klar nå jeg!! ( Er bare 15 dager siden forrige innsetting...)
Tellefanten Skrevet 22. september 2007 #8 Skrevet 22. september 2007 Fikk heller ikke noen på frys før på mitt 3 forsøk. Da fikk jeg fem og alle overlevde tining og to ble til tvilling gutter. Holder nå på med søskenforsøk. Hadde mitt 4 forsøk i august, negativt. Skal ha frys nå i oktober. Har nesten mer tro på fryseforsøk. Mer naturlig på en måte. Det går nok fint, massse lykke til.
krysser fingre og tær! Skrevet 22. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. september 2007 Så oppmuntrende Konstanse!!!! Akkuratt en slik gladhistorie trengte jeg! Så flott med de to guttene dine, og lykke til med søskenforsøket!
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 Heisann! Jeg vet heller ikke hvor mange % som overlever opptininga, men jeg tror det har litt med hvilket sykehus du bruker - og faktisk mindre med hvordan egga dine er........... Selv tilhører jeg St.Olavs og fikk 6 egg på frys på første ICSI. Har brukt 3 av dem og er nå gravid 28+4 Alle 3 overlevde tininga, og jeg fikk satt inn 1 om gangen. Jeg har faktsik også mer tro på fryseforsøk enn på vanlige forsøk, selv om sykehusene sier at statistikken er omvendt........... Lykke til
natasja Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 Jeg fikk 6 egg i fryseren etter først forsøk. De var lagt ned på 2 strå. Av disse overlevde bare ett. Men da ble det fryst ned tre 2 delte og tre 4 delte egg. Under mitt andre forsøk fikk jeg beskjed at de kun fryste ned 4 delte egg. Fikk da fryst ned 6 egg på 3 strå. Her var det kun 2 egg som klarte seg.
Nr1_Skedsmo Skrevet 23. september 2007 #12 Skrevet 23. september 2007 Jeg fikk fryst ned 4 og 4 overlevde.. nå er jeg gravid på 2. tinforsøk og skal på UL i morgen for å se hvordan det går (8+2)..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå