L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Har altså så vondt i lysken i dag også... Hadde skikkelig krampe i høyre side (og delvis venstre) i hele går kveld samt store deler av natta! Og i dag startet det på igjen. Klarer nesten ikke å gå, må gå krum-bøyd liksom... Er det fordi at babyen kanskje ligger på en nerve eller noe? Det stråler også nedover låret og bak på ryggen...
Marianne87 Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Jeg har også sånne plutselige lyskesmerter. De kommer og går og varer ikke så lenge av gangen men når det først skjer gjør det fryktelig vondt... Vet ikke hva det er, men føles som om det er babyen som treffer noen nerver... Tenkte jeg skulle spørre jordmoren min om det neste gang. Er litt ekkelt når en går og plutselig holder på å falle fordi en får sånn plutselig smerte i lysken
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2007 ja det er altså så vondt. Men på meg er det vondt hele tida liksom, så vurderer å ringe opp til føden bare å høre med en jm hva det kan være... Er sikkert helt ufarlig, men er bare så j... vondt!
betty74 Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Dette har jeg også hatt den siste tiden, litt til og fra egentlig. Trodde nesten jeg hadde fått blindtarmbetennelse, jeg. Men det er vel lite sannsynlig. Det er bare på den ene siden hos meg og det svir og stikker på en måte. Når det er på det verste må jeg bøye meg av smerter.. Jeg kjenner litt strålinger nedover i det ene benet og. Kunne vært interessant å høre hva føden seier - hvis du ringer dit.
svana72 Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 Det er nok babyen deres som ligger å trykker på ei nerve,jeg har 14 dager til termin nå ,og min lille gutt har også gjort det på meg + at det kan være hodet holder på å feste seg,hvis det ikke er skjedd enda da,men kjennes utrolig vondt ut er absolutt ikke noe godt..... Lykke til videre i svangerskapet
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2007 ser at det er flere som har det slik som meg... Hodet til lillegutt var festet for 1 uke siden... Lette litt i gamle tråder og det var noen som skrev der at det kunne være bekken løsning... Skal gi beskjed om jeg ringer føden...
Nei! Ikke en til! Skrevet 22. september 2007 #7 Skrevet 22. september 2007 Jeg har også sånne smerter som gjør at jeg "må" gå foroverbøyd. De er der ikke kontinuerlig, men gjerne en god stund av gangen når de først er der. De kan være på begge sider og kan av og til minne litt om hold. Er 37 uker. Hos meg er også hodet godt nede i bekkenet.
mamma til s@lma Skrevet 22. september 2007 #8 Skrevet 22. september 2007 Jeg har de smertene og, men merkelig nok bare om morgenen eller morgenkvisten da.. skrev litt om det i innlegget om legekontroll. Begynner å tenke at det er hodet som holder på å feste seg , slik noen skrev her, og babyen klemmer noen nerver eller sånn.. Det som er så rart at babyen legger seg i disse dager i verdens merkeligste stillinger, slik at magen min ser av og til virkelig skejvt ut. Det verste om natten, når det " buller ut " på noen måte slik at jeg ikke kan legge meg på side, og på ryggen går absolutt ikke an å ligge 5 min en gang.. hun må ha det virkelig trangt der inne, stakkars lille..
klarinetta Skrevet 22. september 2007 #10 Skrevet 22. september 2007 Hei, Jeg har bekkenløsning og dette er typiske smerter i symfysen foran, særlig når babyen presser på. Formen min varierer veldig, men dette er et typisk tegn at det plutselig hogger til i lysken, f.eks. når man går og det gjør kjempevondt. Det er ikke farlig, skyldes jo at bekkenet blir løsere/åpner seg, så man kan sikkert kjenne det uavhengig av bekkenløsning eller ikke.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. september 2007 går det an å få bekken løsning så sent? Har jo lest at folk som plages med bekkenløsning gjerne får mindre smerter når hodet er festet... Men jeg har bare fått enda MER.. Har hatt så vondt i kveld at dere aner ikke. Skal jeg virkelig måtte gå 18 dager til med disse smertene så vet jeg ikke hva jeg gjør...
betty74 Skrevet 23. september 2007 #12 Skrevet 23. september 2007 Siden jeg ikke er deg, kan jeg jo ikke si akkurat hva dine smerter er, men mine er ikke bekkenløsning. Har hatt bekkenløsning siden uke 11 med smerter fra halebenet og hele veien ned til bekkenbunnen ( på sidene av skambenet) Disse smertene er verst når jeg går og står og blir noe bedre når jeg ligger. De nye smertene jeg har fått sitter mer på siden av skambenet, litt opp og kan likegjerne komm når jeg ligger som når jeg går. En helt annen type smerte. Magen har sunket en del siste tiden og jeg tipper at at babyen lager trøbbel for noen av nervene der nede. Ellers går det jo an å få bekkenløsning så sent, men det er vanligere at BL blir bedre mot slutten av svangerskapet når hodet festes og det blir litt mer stabilt i bekkenet. 18 dager er lenge - vi får satse på at det ikke blir så lenge for deg:-)
venternr2:) Skrevet 23. september 2007 #13 Skrevet 23. september 2007 Jeg har hatt smerter i lyskene siden ca uke 20( er nå uke 37). Smertene er der om morgenen, rett etter at jeg står opp, samt hvis jeg går tur, så får jeg smerter på kvelden, natten blir da et helvete-lite søvn og vondt når jeg snur meg.. Jeg har unngått å gå turer, så nå er det kun på morgene jeg har vondt, men det forsvinner etter at jeg har vært i bevegelse ca 1 times tid.. Jeg har arbeidet fult ut, så det har ikke påvirket mitt arbeid (kontorjobb), var redd for å legge på meg masse når jeg ikke rører meg så mye, men det har gått greit. Husarbeid gjør jeg også, alt fra støvsuging til vask av gulv..tar man seg good tid, kjenner jeg ingen smerter.. Jordmor sa at smerter i lysken er bekkenløsning!! Ta det med ro de som har slike smerter, det hjelper meg iallefall..tenker at det går over etter fødselen hvis man tar hensyn. Lykke til videre i svangerskapet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå