LapScouse Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Naar og hvorfor sluttet dere? Selv har jeg ammet 7 mnd'er, og etter 2 mnd'ers kneiken har det gaatt bra. Tenker aa amme en god stund til!
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Det er jo lenge siden, så husker ikke heeelt... Han som er 9 år nå, ammet jeg i 3-4 mnd, da spiste han enda mer eller mindre kontinuerlig på dagtid, så jeg greide ikke mer... Han som er 5, skjedde omtrent d samme med. Spiste ofte, jeg kunne aldri dra ut døra uten han, så jeg ga opp etter 3-4 mnd da også. Men denne gangen SKAL jeg holde ut. Snuppa er nå 3,5 mnd og d går veldig greit. Noen dager er litt masete, men jeg er innstilt på det, og på å amme lenger, i hvertfall til 8-9 mnd håper jeg. Er jo siste ungen, vil ha den kosen så lenge som mulig. Øver med flaske også, så er jeg litt mer fristilt hvis d er noe jeg skal gjøre...
Labbetøs Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Min førstefødte er snart 9 mnd, og jeg ammer henne enda. Stortsett 5 måltider hver dag, i tillegg til vanlig mat.
Annie Bailey Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Med nr 1 ammet jeg ikke første mnd for han tok ikke puppen, og fullammet ikke før etter ca 2 mnd, men ammet til han var 17 mnd. Nå har jeg fått nr 2 og han er 8 uker, men strever fortsatt med å få nok melk. Selv om det ikke er mye mme han får (i dag spiste han bare 40 ml) jippi sist sluttet jeg fordi vi hadde bestemt oss for nr 2 og han var ikke spesielt ivrig etter puppen så da tenkte jeg at det var like greit å slutte slik at han skulle glemme den og det var et praktisk tidspunkt på mange måter ellers også.. Denne gang tror jeg at dette kanskje er mitt siste barn og jeg har ikke satt noen grenser for hvor lenge jeg skal amme.. Først må jeg jo se hvordan ting går men håper å amme til neste jul ihvertfall...
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Vesla mi er 13 mnd og er veldig glad i puppen enda. Hun får minst 3 måltider om dagen, bortsett fra de siste dagene som hun har vært febersyk. Da smmer hun "hele" tiden.
trollet66 Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 ammet mine to forste til de var ca året, planen er det samme denne gang
nattinatt Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Eg amma i 3 år,nesten ,-med sistemann,han kunne nok tenkt seg lengre,men då hadde han fått kvoten sin tenker eg.Han fekk tre til to ganger for dagen fram til eg slutta.Men masse kos hadde me.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå