Gå til innhold

HJELP! Simo eller Brio???

Anbefalte innlegg

Skal ha sportsvogn til vår lille på snart 6 mnd. Vi går masse på tur, vil derfor ha en vogn som er god til dette. Altså lufthjul og god fjæring, vil kunne se barnet mitt og vil at den skal ha 4 hjul.

Valget står mellom simo sportsvogn eller brio happy. Da med det vanlige classic teleskop understellet på brio vognen, IKKE det nye kompakt, da dette er tyngre og veldig dårlig fjæring. Noen som kan hjelpe? Simo eller brio sportsvogn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10447433-hjelp-simo-eller-brio/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar! Veldig fint å få litt hjelp!

Jeg heller mest mot brio nå. Dette fordi brio happy med det orginale teleskop understelle (som vi vil ha) er 4- 5 kg lettere enn simo sportsvogn. Og dette er jo en god del! De kiloene utgjør jo en ganske stor forskjell kan jeg tenke meg, uten at jeg har prøvekjørt vognene ved siden av hverandre da.

Men jeg er enig med deg allegodetingertre at simo er kanskje finere, i alle fall om det hadde stått mellom simo kombi og brio kombi. Men nå vil vi jo ha denne happy sportsvognen, og den og simo sportsvognen er nå egentlig like fine. Eller jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg liker syns er finest. Brio happy er jo stilig, men simo er jo classic og fin. Vanskelig dette!

Syns kanskje det virker som om simo har litt bedre kvalitet, ser hvertfall sånn ut. Sikkert pga tekstilene og kalesje strammeren. Men altså 4 - 5 kg i forskjell betyr jo noe! Brio er jo dessuten nettere.

kommer ann på om du vil ha kalesje som holdes fast med sånne kalesjestrammere, eller om du vil ha en som ikke har sånne. Simo har, brio ikke. Og så det med vind og vanntett... Det er jo ganske like vogner, men samtidig veldig ulik. Selv føler jeg at Simo virker større og kraftigere...men det kan være fordi det er den jeg selv har...

Annonse

Neida det er vektforskjell! Men har regnet mer nøyaktig på det nå:

Brio Happy sportsvogn (veier også det samme med bag) med teleskop understell veier 10,3 kg uten hjul. Simo sportsvog veier 16,9 kg med hjul. Damen i butikken sa at hjulene til brio veide mellom 2 og 3 kg. Da veier jo vognen mellom 12, 3 - 13,3 kg. Dette er 3,6 - 4,6 kg lettere enn simo. Men om man velger det ekle (ja jeg syns det er det, da det er null fjæring, dårlig bremse osv) compact understellet på brio blir jo vognen 2,7 tyngre og da er nok ikke vektforskjellen fult så stor lenger, bare 0,9 - 1, 9 kg. Men dette understellet skal jo jeg altså ikke ha ;-).

Ja brio happy er uten kalesje strammere og det er jo en smule dumt. Den er ikke vanntett og vindtett sånn som simo, men når det regner har man vel regntrekk på simo vognen uansett? Ja simoen virker større og kraftigere enn brio, men det syns jeg bare er posetivt for brio sin del, liker at den er litt nettere jeg. Men det spørs om det er noe forskjell på sitte plassen i sportsvognene da? Om det er mindre plass for barnet i brio sin, det vet jeg ikke.

Ja det er lufthjul på brio! På det compacte understellet kan man velge uten luft hjul om man vil. Tror ikke man kan velge det på teleskop understellet, der følger det bare med lufthjul.

villa valgt simo.. selv om den er tung,merker man det ikke når man triller.. blir bare mer stabil av den grunn..eneste du kjenner til kg er når man løfter den inn og ut av bilen.. ellers er det en drøm. et + er det ogs at den er vind og vanntett. noe ikke brio er. brio happy kom dårligst ut i barnevogntesten,så den ville jeg ikke valgt. synes også det er liten plass når man tenker på sittehøyden og høyden på kalersjen.

Takk for flere svar!

Ja har sett den testen med brio happy, bremsen røyk, men det var med compact understellet. Mange som har hatt vognen med dette understellet har vært misfornøyd. Men det er noe helt annet med teleskop understellet, stor forskjell der, nesten en annen vogn. Men takk for svar likevel da :).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...