Gå til innhold

Heisann Håper noen kan hjelpe meg....

Anbefalte innlegg

En ny tid framover fro meg og min sambo,etter en tur på sykehuset fant de ut at jeg har svak grad av pcos...men min sambo feiler det ingen ting. Vi er nå søkt inn for prøverør..ivf. men det vi lurer litt på er hvordan dette betales....alt i en gang, eller etappevis til apoteket...? vi må antagelig låne i bank til dette, for det kom litt fort på oss..men bra er det.:) Hvor mye må vi egentlig låne? hva når jeg har frikort, må jeg fortsatt betale å få det ettergitt av nav....? Er fryktelig spent, går nå på metformin,men ikke noe hormonkur....er det fordi jeg har regelmessig mens som gjør at jrg ikke fikk det i tillegg...? håper noen kan svare meg på dette,å sikkert en del spm senere..hehe hodet er fullt av masse rart..Takk på forhånd :-)

Fortsetter under...

Hei!

Du kan lese om priser ol. i det offentlige på ivf.no.

Det kan ikke delbetales hos apoteket, desverre.

Frikort teller ikke, så du må uansett få ettergitt det av nav. (Men det går stort sett fort, hos oss tok det 3 dager)

Det siste spørsmålet ditt kan jeg ikke svare på.

Lykke til!:-)

så vi må betale inn et beløp på 15000 til apoteket med en gang altså...? om vi ikke bruker alle forsøkene får vi da refundert dt som er innbetalt, og ikke brukt...? takknemlig for alle svar vi, føler oss litt sånn utenfor akkurat nå..hehe

Kan prøve å svare deg så godt jeg kan:-)

Egenandelen for medisiner til IVF er 15000.

Alle utgifter over denne summen må man legge ut, men det blir tilbakebetalt av NAV.

Tror ikke frikort kan brukes her nei...

I tillegg kommer en sum på 1500 til sykehuset etter hvert hovedforsøk.

Eventuelle fryseforsøk slipper man altså å betale for, de er "bonusforsøk".

Da man har 3 hovedforsøk vil denne summen bli max 4500.

På vårt første forsøk kom summen på ca 12000 tror jeg, pluss da 1500 til sykehuset. Denne summen er litt avhengig av hvor stor dose hormoner du må ha, for det kan variere litt. (sprøytene koster mest...)

Vi hentet ikke all medisin samtidig, men tror det kan være lurt å ha summen i bakhånd. Greit å ha slike ting på plass, for det er nok å holde styr på/gruble over i denne perioden...

Min erfaring er at NAV er raske med å betale tilbake utlegg over 15000.

Du har 6mnd på deg når summen har oversteget 15000.

Jeg sendte inn etter forsøk nr 2, og det er den første kvitteringen som gjelder med hensyn til dato. Viktig å huske på!!!

Håper jeg forklarte greit nok, du må bare spørre om det var noe som var uklart! LYKKE TIL!!!

Annonse

Medisinene betales ettersom du tar de ut .

Vi går på riksen , og de vanlige timene der betalte jeg ikke ettersom jeg har frikort ,

når mannen min var med og hadde undresøkelser, måtte han betale for seg.

De timene til ul + blodprøver og slikt , betalte vi ikke for.

Egenandelen på 1500 , fikk vi på regning noen dager etter innsetting.

Jeg har også regelmessig mens , men måtte gå på suprecur og gonal-f for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...