Gå til innhold

Er det vanlig å bli satt tilbake etter UL?


big smile

Anbefalte innlegg

P.g.a mange aborter (les 8) og en exu blir jeg sjekket meget ofte med UL.

Jeg var på den første da jeg var 5+5 på vei. I følge mens termin skulle jeg være 6+2 men siden min mann jobber på andre siden av landet for øyeblikket visste jeg akkurat når denne babyen ble laget. 5+5 stemte derfor perfekt på min beregning.

Så var jeg på UL 2 uker etter. Og han sa ikke noe da, bare at babyen var nå 4-5 mm.

Var så igjen i går som er 2 uker og to dager etter forrige. Nå plutselig var jeg bare i slutten av uke 7 i følge henne. Babyen var 14 mm lang.

 

Men hvis man ser på målene som er her inne og på andre sider og også i boken "en baby blir til" så har de forskjellige mål i samme uke alle sammen.

 

Blir helt totalforvirret jeg.

Tenker sånn at noen dager forskjell ja det kan vel gå ann.

 

Men har noen av dere blitt satt tilbake ved tidlig UL og frem senere? Sånn at det faktisk bare er forsteret som vokser ujevnt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt satt en hel måned tilbake med to av guttene mine, og det viste seg å være feil. De ble født en mnd før tiden, ifølge sykehuset og var nærmere 4 kg. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow. Holdt de fast på det hele svangerskapet?

 

Hun virket så sikker i går og jeg følte meg så dum, men som sagt, jeg vet akkurat når denne ble laget hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hvert som babyen får bein, så måler de lengden fra hode til rumpe, mens her inne på barnimagen så oppgir de hele lengden til babyen (med bein) ser det ut til. Derfor blir det nok litt miks med forskjellige lengder. Kanskje har de målt hele lengden så lenge babyen er en "klump" og så måler de fra hode til rumpe når det blir litt lettere å se?? Jeg antar at du hadde fått beskjed om de hadde trodd noe var galt når de allerede følger deg så godt opp. Babyen vokser jo, og det er jo det aller beste tegnet du kan få! :)

 

Lykke til fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...