Gjest Skrevet 22. september 2007 #1 Del Skrevet 22. september 2007 Synes det er så mange her inne som har god peiling så nå håper jeg noen vil gi meg råd.. Jeg har termin i slutten av november og må snart kjøpe inn noen klær til babyen. Har surret litt rundt på nettet for å se hva jeg trenger, men mistenker mange av disse "utstyrslistene" for å være sponset av en eller annen forhandler.. Av ideologiske grunner ønsker jeg ikke å gjøre mitt barn til storkonsument i starten av livet sitt, og jeg trenger derfor noen tips om hva jeg MÅ ha av klær til en baby som blir født på begynnelsen av vinteren. Jeg ønsker meg altså en MINIMUMSLISTE så kan jeg heller kjøpe mer når barnet er født. Som dere ser av spørsmålene under vet jeg ingenting om babyers klesbehov og sliter derfor med å ta de rette valgene på handletur... Har arvet en gammel ullpose til å ha i vogna, men hva slags klær har babyen på seg når den ligger inni der? Hva er en kjøredress? Må babyen ha en varm lue og votter på oppi vogna? Trenger en baby en vinterdress? Hva bør babyen ha på seg i bilen? Og hvordan vet man egentlig om en baby fryser? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10445647-hjelp-meg-hva-trenger-jeg-egentlig-av-kl%C3%A6r-til-babyen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvemor07 Skrevet 22. september 2007 #2 Del Skrevet 22. september 2007 Hei! Vet ikke om mine råd er så bra, men jeg har heller ikke kjøpt så mye til knøttet enda. Når det gjelder hva slags klær og hva man trenger er vi jo alle forskjellige, og ikke minst er ungene også forskjellige (noen unger gulper feks mye, mens andre ikke). Siden ungen blir født i november har jeg satset på ull og ull og ull;-)) Jeg har kjøpt en ullbody og ullstrømpebukse samt en tynn ullue i str 56 som jeg skal ha med på sykehuset som hentesett, også bruker jeg en fleecdress over, samt et lite ullpledd. Hjemme har jeg liggende 5-6 bodyer i ull og noen i bomull samt noen flere strømpebukser + sokker og strikkaklær. Myke deilige klær som er gode å sprelle i !! Siden dette er tredje ungen er jeg ganske så avslappa med klær til småen og tenker nok mest praktisk. Todelte sett der buksa har strikk i livet synest jeg feks er bra for da slipper jeg all knappinga når jeg skal skifte bleier (smak og behag det da). Man får jo ofte en del fine klær etter at ungen er født også så jeg har tenkt å se det litt ann før jeg handler noe mer. - Når det gjelder klær i vogna spørs det vel litt hvor kaldt det er og hvor varm soveposen er, men jeg bruker som regel strikkaklær og dette ullepleddet mitt rundt ungen i soveposen istedenfor kjøredress i starten. -Kjøredress er vel det man også kan kalle en bobledress såvidt jeg vet :-)) Kan jo være fint med en sånn dress i tilfelle man får det for seg at man vil bære ungen litt....skal ut i bil etc.... - Ja babyen må ha på seg lue om vinteren. Det meste av varmen sitter i hodet og varmetapet blir stort om ungen ikke har det på seg. - Små babyer er ofte kalde på hender og føtter uten at det betyr at de fryser, et lite tips er derfor å kjenne bak i nakken på babyen og er den varm og god der så har den det som regel bra. Det er faktisk et større problem at mange barn blir overopphetet i vogna enn at de blir kalde. Da er imidlertid ull supert fordi det puster og regulerer varmen noe. Oj ble en hel epistel dette, uten at jeg vet om det var så mange gode råd med her. Lykke til uansett! Blir nok så bra lell skal du se ;-)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10445647-hjelp-meg-hva-trenger-jeg-egentlig-av-kl%C3%A6r-til-babyen/#findComment-10447227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skurvelurven Skrevet 22. september 2007 #3 Del Skrevet 22. september 2007 Bodyer med lange ermer er nødvendig om høsten/vinteren, så trenger du noen sparkebukser/dresser og noen pysjamaser. Synes det er veldig forskjellig hva man anbefaler i antall, noen sier at små babyer bæsjer utover klærne så det er greit med mange skift, andre sier at det holder med 5-6 av hver. Lue er jo viktig, og votter. Jeg har også kjøpt et par strømpebukser. Har nesten ikke kjøpt noe i str. 50, da jeg har fått beskjed om at jeg får en lang jente:) Så får jeg heller sende faren ut på shopping hvis hun er liten når hun kommer. Det er jo så dumt å kjøpe masse klær man aldri får brukt. Dessuten har jeg to kommende bestemødre som kommer til å gå amok når vesla kommer ut, så jeg kan vel sikkert tapetsere veggene med babyklær før jul;) Du får bare prøve deg frem, og heller sende noen ut for å kjøpe mer hvis du finner ut at du har kjøpt for lite:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10445647-hjelp-meg-hva-trenger-jeg-egentlig-av-kl%C3%A6r-til-babyen/#findComment-10448988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå