Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Jeg er gravid med nr to. er bare i uke 12, men har allerede begynt å bekymre meg for om jeg får til å amme denne gangen... Jeg har alltid hørt nydelige å vakre historier om hvor fantastisk det er å amme. Det båndet som blir mellom mor å barn, å hvor spesilt det er. Å jeg har virkelig drømt om å amme. Skuffelsen var derfor stor da gutten min (på 2 år) da ikke ville ta puppen. som førstegangsfødende følte jeg meg som en elendig mor, å tenkte det var min feil. slet litt med lette depresjoner i forbindelse med dette. Hadde mye kontakt å hjelp fra helsesasjonen og Ammehjelpen, men til ingen nytte. jeg prøvde leenge før jeg ga opp. Til slutt måtte jeg begynne å gi han flaske. Jeg pumpet meg i 6 mnd så han fikk morsmelk. Enyway... Jeg er så redd for at det samme skal skje denne gangen også. alle sier at jeg ikke må stresse med det, å at jeg må prøve å tenke positivt. Men det er ikke så lett. Vet jo at det går bra selv om ungen kanskje må ha flaske, men jeg vil også oppleve det fine med ammingen... Er det noen som har opplevd noe liknende, eller som har noen gode råd/tips til meg? Håper på et svar fra noen her:) På forhånd, TAKK!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Hei hei! Jeg kan godt kjenne meg igjen i historien din. Har to sønner, den eldste er 2 år, den minste 3 uker. Ammingen med førstemann ble ikke som jeg hadde trodd, visste ikke at det kunne være SÅ vanskelig å få det til. Gutten var veldig urolig og utålmodig ved puppen, og ble illsint hvis ikke melka kom fort nok... Så det endte flere ganger med gråt og sure miner fra min side, gikk utover familielivet tilslutt. Følte meg som en dårlig og utilstrekkelig mor. Så det var ikke bare glede og kos, syntes ofte det var stikk motsatt. Holdt på å gi opp flere ganger, og da babyen var 8 mnd ga jeg meg. Da orket jeg ikke mer styr. Jeg trodde jo i starten at det bare var å legge han til brystet, men dengang ei! Nå ammer jeg igjen, går bedre denne gangen. Men lillegutt svelger mye luft, han har litt stramt tungebånd.Skal sjekke det på tirsdag. Ellers er han tålmodig og flink til å suge. Men har hatt noen gråterunder nå også, periodevis er det vanskelig. Men husk på at ingen baby er lik, så det kan gå mye bedre neste gang;o) Av og til vil ikke babyen samarbeide og da blir det innmari vanskelig. Og man bør ikke slite seg helt ut psykisk. Blir det så ille at det går utover familien over lengre tid, bør man kanskje vurdere situasjonen. Håper det gåe bedre for deg denne gangen, prøv å ikke bekymre deg enda. Det kan gå mye lettere enn du frykter!!! Masse lykke til, og husk at vi er flere i samme båt:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå