Willy Wonka Skrevet 21. september 2007 #1 Del Skrevet 21. september 2007 Orket dere ta i mot besøk samme kveld som dere hadde ks? KS om morgenen...besøk av kanskje de nærmeste på kvelden? Hvordan var dere generelt i form til å ta imot besøk på barsel? Snakket bare med ei venninne av ei jeg kjenner idag. Hun sa at jeg sikkert ikke kom til å orke å ta imot besøk før etter et par dager, og da bare de aller aller nærmeste i familien. Hørtes jo litt trist ut.... Hva er deres erfaring? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10445413-noen-som-har-v%C3%A6rt-gjennom-et-planlagat-ks-f%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamia<3 Skrevet 22. september 2007 #2 Del Skrevet 22. september 2007 Heisann, jeg hadde planlagt keisersnitt med mine to første, de ble tatt kl 10:09 og kl 10:10 på morgenen. På kvelden hadde jeg besøk av mamma, pappa og mine to små søsken (da 11 og 6 år). Det gikk kjempe fint. I 2005 hadde jeg derimot et haste snitt, og han ble tatt på kvelden. På dagen etter kom ungene mine på besøk. svetten begynte å renne med èn gang døra gikk opp, og jeg var HELT ferdig da de dro....tenkte bare ALDRI mere :-) så det er nok forskjell på haste og planlagt vil jeg tro Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10445413-noen-som-har-v%C3%A6rt-gjennom-et-planlagat-ks-f%C3%B8r/#findComment-10445922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 22. september 2007 #3 Del Skrevet 22. september 2007 Hei! Jeg hadde hastesnitt med førstemann. Masse dramatikk og fullstendig utslått etterpå. Husker ikke mye av de første 3 dagene. Snittet ble tatt kl 23 om kvelden, neste kveld var alle besteforeldre (8 stk) og noen til på besøk. Var sliten etterpå ja, muligens ikke særlig godt selskap mens de var der heller. Men jeg ville selv de skulle komme, ville vise frem babyen min! Andremann kom med planlagt 5 uker før termin. Dramatikk da også, men det var pga hans mange diagnoser og skader. Han ble født kvart på 12 på dagen, jeg hadde besøk av foreldrene mine bare et par timer etter. Husker ikke det heller, var høy på morfin. Men tok imot besøk samme kveld og dagen etter, og det var ikke noe problem synes jeg. 2 dager etter snittet var jeg i god form. Litt vondt selvfølgelig, men ellers helt greit. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10445413-noen-som-har-v%C3%A6rt-gjennom-et-planlagat-ks-f%C3%B8r/#findComment-10446305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandabjørn Skrevet 22. september 2007 #4 Del Skrevet 22. september 2007 jeg hadde hastesnitt kl 1314 og fikk full narkose og sov til kl var 1530 fikk besøk av mine foreldre kl 17, jeg var sliten men i god form for jeg var i dusjen senere på kvelden også skal heldigvis ha planlagt ks i nov denne gangen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10445413-noen-som-har-v%C3%A6rt-gjennom-et-planlagat-ks-f%C3%B8r/#findComment-10446979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #5 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg har hatt et planlagt og et haste. Det samme begge deler. Eneste som er, er at viss en ikke er flink å trene magen osv. får en mye vondere etter keisersnitt nr to. Det skjedde med emg. Jeg er ingen treningsfantom, og sit ups osv. har jeg ikke tatt på flere år:) Med Ks nr. hadde jeg fryktelig vondt. Værre enn første gangen. JEg orket ikke besøk i det hele tatt. Mamma, og svigers fikk komme-det var alt. Sendte meldinger til alle veninner om at de fikk vente med å komme på besøk til jeg kom hjem. Jeg var helt utslått. Ved begge Ks blir en liggende i sengen mye noen dager etter fødselen. Første gangen ejg hadde Ks følte ejg meg ok, selv om jeg hadde vont...men en får jo smertestillende da. Da lå jeg i sengen under besøkene. Men vanlige klær på, men orket ikke sitte skikkelig i stol osv. Det som jeg likevel angret på var at jeg sa at jeg ville ha besøk når ejg kom hjem. ALLE venner osv. kom da. En veninne her, og en veninne ehr. Ble altfor mye, og ingen kom jo samme dagene, for alltid noen som ikke kan da, og da osv. Selv om ingen forvenetr kaffi og noe godt til, blir det jo til at en liksom må lage noe..... Nei, det var pes altså....sa masse besøk i dagene etterpå. Da hadde det, tross alt være bedte å hatt de på sykehuset for da blir folk bare en 15-30 min. Regn med å ringe i kolkken de første dagene HELE tiden. Skulle babyne ammes, måtte personale hjelpe å løfte han osv. Skifte bleie måtte de gjøre, hente maten inn til romemt måtte de gjøre, ja alt. En har MER ENN NOK med seg selv. Det er jo synd, men sånn er det nå bare etter Ks. Etter 2-3 dager kommer en seg, og kan begynne å gå litt i gangene. Den 4 dagen hentet jeg maten selv. Ja, det går treigt, og en har vondt, men men..... Reiste hjem den 6 dagen. Etter 14 dager følte jeg meg OK. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10445413-noen-som-har-v%C3%A6rt-gjennom-et-planlagat-ks-f%C3%B8r/#findComment-10447274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
janus-guttemamma Skrevet 22. september 2007 #6 Del Skrevet 22. september 2007 førsteksjeg hadde var planlagt, men da bodde vi på en annen kant av landet så vi hadde lite besøk.... men tror vi godt kunne hatt det allerede første dagen. andre snitt var hastesnitt, tidlig på morgenen etter ca 1 døgn i fødsel. Var jo kjempetrøtt etter å ha slitt i et døgn, men var utrolig glad for at mine foreldre kom på ettermiddagen sammen med min førstefødte. De var der ikke så lenge, men det er fantastisk å få vise frem dette mirakelet og godt for familien å se at alt er bra. Jeg anbefaler å få besøk....men at det begrenser seg i tid. 15 minutter er lenge nok. og du.... det er enklere å ha besøk på sykehus enn hjemme... det syntes iallefall jeg. Hjemme må man ha det OK ryddig, gjerne servere noe kaffe eller ligenende og noen har ikke vett til å gå. På sykehuset er alt dette mye enklere. Jeg har hatt fin opplevelse av begge ks. Hvis vi får flere barn blir det planlagt snitt neste gang, og det syntes jeg er en helt OK tanke. Jeg var oppe og dusjet første kveld begge gangene. Hadde ikke spesielt mye smerter, og med unntak av første timene der man er litt lenket til sengen med urin katater, drypp og div klarte jeg meg selv + ungen ganske fort. Byttet ikke bleie på førstemann første døgnet..men det var mer fordi jeg glemte at det skulle man gjøre .... hehe Vær flink å ta det med ro, ikke legg for store planer eller for store krav til deg selv første 2-3 ukene.Kroppen skal både venne seg til å ikke væregravid lenger, produsere melk, og vokse sammen igjen.... dette gjør at du kommer til å vre mye trøtt og trenge mye hvile. Nei, nå skriver jeg meg helt bort... blir litt sentimental når jeg tenker tilbake til de første dagene. Det er så utrolig å bli mamma og oppleve livets mirakel..... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10445413-noen-som-har-v%C3%A6rt-gjennom-et-planlagat-ks-f%C3%B8r/#findComment-10449558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandabjørn Skrevet 22. september 2007 #7 Del Skrevet 22. september 2007 Anonym synd å lese at du hadde det vondt når du hadde ks nr 2 men du kan ikke skrive at det er jo synd, men sånn er det nå bare etter ks, det er jo ikke alle som har det sånn du hadde det med ks nr 2 heller da? jeg skal ha ks nr 2 i nov, og du skremmer ikke meg for det du skriver, men kanskje du skremmer andre.. kan jeg spørre når du var oppe å dusjet med ks nr 1 da? og med nr 2?? jeg var oppe å gikk i dusjen bare 3-4 timer etter ks nr 1 og det regner jeg med jeg gjør etter ks nr 2 også... jeg var mere oppe å gikk i gangen enn jeg lå i senga, så jeg håper det blir det samme i nov....det får tiden vise.. ser ut som du var litt mere handikapet enn hva jeg var siden du skriver "regn med å ring på klokken de første dagene hele tiden" ......den var kanskje litt overdrevet eller?? hadde du ikke babyen inne hos deg hele tiden da? hadde du virkelig så vondt at du ikke klarte å løfte babyen din når du skulle amme?? da tror jeg du er en av de få som har hatt mye smerter etter ksene dine Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10445413-noen-som-har-v%C3%A6rt-gjennom-et-planlagat-ks-f%C3%B8r/#findComment-10450891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #8 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg var ikke værre en alle andre som har tatt KS. Jeg ville bare være litt forsiktig slik at såret skulle gro skikkelig. Dette for å også ha en sterkere livmor ved senere anledning. Nå kan det hende siden jeg har så sterk livor at jeg kan føde vanlig tredje gangen. Det er det ikke alle saom kan pga.for svak livmor. Ved å være altfor mye oppe bevegere en området rundt såret og livmoren i magen, så dette hadde jeg i tankene mye. Såklart bærte jeg babyen, ammet i stolen osv. MEN, jeg ringte i klokken mange ganegr den første dagen iallefall slik at de kunne hjelpe meg. Det å snu og vende på babyen i div. stillinger kunne være vondt. Jeg dusjet ikke mange timene etter Ks. En skal jo komme seg på beina fort, men tanke på blodproppfaren. Men er er langt i fra like fresh som de som føder vanlig. En får vondt i såret når en LER til og med..... Jeg hadde to normale KS,og jordmødrene sa jeg kom meg raskt faktisk, og var tidlig oppe å gå. Likevel, så var det vondt, men kommer jo an på hvor mye smertestillende en tar. jeg er veldig forsiktig med slikt, så der ahr en ofte ulikhetene også. tar en mye smertestillende gjør det såklart ikke like vondt som med meg som tar minimalt...... Hilsen hun som har hatt et vanlig ks og et haste ks. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10445413-noen-som-har-v%C3%A6rt-gjennom-et-planlagat-ks-f%C3%B8r/#findComment-10452203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 23. september 2007 #9 Del Skrevet 23. september 2007 Anonym over her: Får du virkelig lov til å føde noemalt etter 2 ks?? Trodde det var gjengs over alle sykehus at en etter 2 ks MÅ ta ks 3 osv gangen jeg. Det sa de til meg allerede før mitt 2, at hvis du skal ha flere må du ha ks, du får ikke lov å føde. Og det uten å si noe om sterk/svak livmor eller noe, og som sagt FØR mitt 2 ks. Da visste de jo heller ikke hvordan det gikk etterpå liksom.. Bare lurer, har aldri hørt om at noen har fått føde vaginalt etter 2 ks skjønner du.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10445413-noen-som-har-v%C3%A6rt-gjennom-et-planlagat-ks-f%C3%B8r/#findComment-10459402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #10 Del Skrevet 24. september 2007 hei, ja jeg fikk og samme beskjeden som du, att når jeg hadde harr to keisersnott så kunne jeg aldri føde vaginalt etter det. Jeg skal ha mitt tredje i mars, å det er ingen som har sagt att det går ann og ha en "sterk" eller "svak" livmor. Jeg fikk ikke spørsmål en gang, bare beskjed om att det måtte jeg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10445413-noen-som-har-v%C3%A6rt-gjennom-et-planlagat-ks-f%C3%B8r/#findComment-10469027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå