Gå til innhold

synes det er nesten ingen som går til ullevål sykehus.nysgjerrig på hva dere synes om ulevåll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

jeg går selv til ullevåll sykehus til ivf ,er det flere? hva synes dere? er dere fornøyde der?? isåfall hva er bra ? hva er mindre bra?? noen som snart skal ha uttak på ullevål?? hadde jeg selv fått valgt sykehus nå hadde det falt på riksen pga smertelindring ved uttak...pluss at der tar de hcg prøve også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på Ullevål, har nettopp hatt innsetting ifbm vårt andre forsøk. Har ikke noe å klage over, synes de er vennlige og imøtekommende.

Skrevet

er det ivf dere har vært igjennom?? uttaket er ille for meg ,synd det ikke er noe alternativ smertelindring der ,riksen har veneflon med sterke smertestillende. det er vel det jeg har og utsette.

Skrevet

Ja, det er IVF, men denne siste gangen ble det ICSI pga lav befruktningsgrad på 1.forsøk (2 av 6 egg).

Jeg har også vonde uttak, og skulle ønske meg mer smertestillende. Men har vel funnet ut at jeg bare får tåle det, og at en evt fødsel sikkert blir mye verre :-)

Denne gangen visste jeg at jeg trolig kom til å ha vondt dagen etter, så ordnet meg ekstra sykemelding fra fastlegen. På tross av at jeg ikke klarte å holde meg helt borte fra jobb så var det veldig godt å ha litt ekstra ro rundt prosessen. Så nå venter jeg i spenning på hva som skjer om et par ukers tid.

Hvor er du hen i prosessen?

Skrevet

jeg begynte å stikke på onsdag kveld,skal til ul den 28 uttak uke 40 du da?

Skrevet

Vi tilhører også ullevål. Var ikke med å bestemt sykehus, skjønte ikke det før gynekologen hadde sendt søknad at man faktisk kan ønske sykehus. Så langt har vi ingen erfaring med Ullevål. Vi er førstegangs prøvere og akkurat begynt på spray. Litt engstelig for uttak. Litt rart at sykehus gjør forskjell. Vi skal inn til samtale 9. okt. Så får vi se hva som skjer etter det.

Skrevet

Jeg hadde uttak og innsetting denne uken, så da ligger jeg litt foran deg i løypa denne gangen. Lykke til!

Skrevet

Jeg vil ikke skremme noen - så det er viktig å påpeke at uavhengig av hvilken form for og mengde smertelindring man får, så opplever man uttak veldig forskjellig. Det kommer an på mange faktorer, hvor mange follikler man har, hvordan anatomien er utformet, hvor godt man klarer å slappe av, hva slags smerteterskel man har etc etc.

Det er naturlig å være engstelig, men det er viktig å huske på hvorfor vi gjør dette og gjøre det man kan for å være mest mulig avslappet og rolig inn mot uttaket.

...for en del så er dette ganske problemfritt, selv om det aldri vil kunne karakteriseres som behagelig :-)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Skulle vært på Ullevål, men har ingen ting positivt å si om de desverre. Vi valgte å gå privat istedet for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...