Gå til innhold

å bli mamma!!!

Gjest

Anbefalte innlegg

Før jeg ble mor visste jeg ikke at jeg kunne smile gjennom tårer

at ett barns såre gråt kunne få hjertet mitt til å blø

jeg visste ikke at kjærlighet kunne gjøre så godt

at ett smil kunne smelte stein

før jeg ble mor hadde jeg aldri holdt ett barn

mens det fikk en sprøyte

jeg visste ikke hvor mye det gikk an å elske

så trygt og så godt

at det gikk an å ønske så sterkt å overta noens smerte

jeg hadde aldri før listet meg stille inn på ett rom bare for å se ett barn sove

og får hjertet i halsen om han virket for stille

jeg hadde aldri grått med ett barn fordi jeg ble skremt

eller holdt ett sovende barn til mitt bryst

Før jeg ble mor hadde jeg aldri visst om den nærheten man har til sitt barn

det sterke båndet som aldri kan ryke

jeg hadde aldri gått med hodet i skyene og bomull i hjertet

eller vært så oppslukt at hukommelsen lå på ett minimum

jeg hadde aldri følt slik en smerte som når man føder og likevel følt den befriende

eller grått så sårt av glede

jeg visste ikke om den inderlige kjærligheten en mor føler når hun ser inn i ett barns øyne

for aller første gang og drukner i alt det uskyldsrene

Før jeg ble mor hadde jeg aldri så skjerpet hørsel

eller listet meg så stille på tær for å ikke vekke ett sovende barn

jeg hadde aldri lagt ett barn til mitt bryst og følt glede over den livgivende nektaren jeg kunne gi

jeg hadde aldri gledet meg like mye over ett smil eller å våkne til ett barns glade pludring

jeg visste ikke om den redselen man kunne føle når ens barn er sykt

eller det sterke ønsket om å beskytte

jeg hadde aldri grått over en trist sang eller en nyhetssending

hadde aldri ammet ett sultent barn på bussen eller bedt måkene ti stille så barnet mitt fikk sove..

Jeg visste ikke noe om hvordan det var å være mor.. Og hadde jeg visst det, så hadde jeg aldri trodd på at jeg skulle få oppleve det..

likevel sitter jeg her med mitt elskede barn og lever midt oppi det.. og jeg elsker det!

Fortsetter under...

Annonse

termin på fredag;) Men har bare hatt en følelse lenge om at den 24 skulle bli dagen;) idag har jeg stått i med husvask og gått en tur. Nå har jeg ¨så vondt et visst sted at jeg tror jeg holder meg i ro resten av dagen;) Selvsagt skal du få melding, gir en lyd med en gang det begynner og skje noe:)

Det verste er vel at jeg egentlig ikke er driiit lei enda, ganske lei, men ikke helt uutholdelig lei:p

Er så deilig og vite at det uansett ikke kan være lange stunden igjen!!

har så lite og ta meg til om dagene, hadde jeg kunnet så skulle jeg helst sovet halve døgnet, men søvn er det dårlig med!

Går og ser på alle babytingene, bretter klærne for n'tene gang, så alt er så klart som det kan bli og vel så det;)

Merker jeg kunne trengt noen gravide/mamma venninner, for det er tydeligvis null forståelse for at jeg ikke orker og gå og shoppe hele dagen osv.

Har en venninne som har bursdag på fredag, og skal ha fest, etter masse mas på om jeg kom eller ikke, sa at jeg måtte se det an på dagsformen (har jo allerede bestemt meg for og ikke gå):P

er det så vanskelig og skjønne at jeg ikke orker fest på termindatoen? Føler meg ikke akkurat så fresh heller.

Hun skjønte det, men hun håpte jeg kom dersom jeg hadde født.

I all verden! Akkurat som om jeg hadde dratt fra babyen på et par dager for og gå på fest!!

*riste oppgitt på hode*

uff ja det blir litt kjedelig på slutten, venner uten barn skjønner liksom ikke at man blir sliten og har andre interesser enn festing:)

husker noen venner av meg dro meg igjennom hele ikea, til slutt satte jeg meg i en rullestul og rulla demonstrerende gjennom ikea:P

herregud hvem orker fest når man er høygravid da, hehe ja feste rett etter at hun er ute liksom, sannsynlig gitt, folk skjønner ikke at man ikke bare kan sette ungen hjem til noen å dra ut:P

ei som ringte meg da jeg lå på føden og bare hvorfor er du ikke ute å drikker? jeg trodde seriøst det hadde klikka på for dama, enn å ringe kl 2 om natta bare timer etter jeg hadde født for å høre om jeg skulle drikke haha:P

kos å brette og gjøre klart, snart har du vesla ute og koser deg masse som mamma:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...