Gå til innhold

Jeg kan låne en tåre:) (dikt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

stille virvlende i luften

aske fra en vond fortid

for den jeg var

Jeg lar stillheten sluke smerten jeg husker

Jeg kan låne en tåre for den jeg var

gavmildt kan jeg gi en foss av tårer

lette, svalende tårer av latter og glede

øse fra ett kar av trygg kjærlighet

ja sannelig kan jeg låne en tåre

for den jeg er blitt

Fortsetter under...

Skrevet

ehm halve diktet forsvant gitt...

prøver igjen jeg:

Jeg kan låne en tåre

for en steintung bør

se den trille stille ned ett kinn

en tåre for ett sårbart sinn

for den jeg var

Jeg kan se med sorg

på mine mange arr

på den børen jeg steilt bar

blodet jeg gråt

for den jeg var

Jeg kan kjenne det svi

for alt jeg trodde jeg ikke var verdt

for mørket som grodde

i ett herjet legeme

for den jeg var

Jeg kan smile gjennom tårer

blåse sorgen bort

som aske stille virvlende i luften

aske fra en vond fortid

for den jeg var

Jeg lar stillheten sluke smerten jeg husker

Jeg kan låne en tåre for den jeg var

gavmildt kan jeg gi en foss av tårer

lette, svalende tårer av latter og glede

øse fra ett kar av trygg kjærlighet

ja sannelig kan jeg låne en tåre

for den jeg er blitt

Skrevet

Fint dikt altså,men kan ikke helst se hvorfor det passer inn på aleneforedreforumet..?

Skrevet

det passer inn på den måten at jeg hadde lyst til å dele det med andre og at det handler om det å bli mor og få livet forandret:)

Skrevet

Jeg synes det var et fint dikt jeg :-)

Du er ganske poetisk tigern, hva med å utgi en liten samling?

Skrevet

takk for det singelmamma;) har veldig lyst til det men vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram for å få det til.. var en ex en gang i tia som drev på å skulle fikse det for meg men så ble det liksom aldri noe av:)

Annonse

Skrevet

For noe tull å ha dikt på et sånt forum da! Kan jo være at vi andre syns du er flink, eller at vi faktisk kan se bitte litt annerledes på livet etter å ha lest dine fine dikt!

Jeg har iallefall en tendens til å sutre og synes synd på meg selv for valgene jeg har tatt! Og så er jeg så røykesugen!!! Dette har kanskje heller ikke noe på denne siden å gjøre, men så skal jo jeg bli nonne også da;-)

Flinke du, vennen!

Klem på deg :)

Skrevet

ja ikkesant,grusomt å finne på å legge inn et dikt her;P

kjempekoselig å høre at du liker det:) ja jeg gjorde det før men nå tenker jeg at å irritere meg for noen av valgene jeg har tatt det bare tærer mer enn det gjør nytte så nå ser jeg heller framover meg glede og bakover med en mild sorg som ikke inneholder annet enn litt oppgitthet over meg selv;)

uff ja den røyken, jeg kan dessverre fortelle at jeg har sprukket som en dårlig stappa pølse og begynt å røyke igjen:( håper du klarer la være å sprekke:) å bli nonne blir kjekke greier vet du;)

takk for det vennen:) klemmer:)

Skrevet

Egentlig har jeg mer lyst til å røyke enn å bli nonne da, men... Vi får se;-)

Annonse

Skrevet

haha sant så sant:) jeg skulle bare ha 1 røyk i ny og ne på kvelden jeg også oppdaga jeg at jeg oftere og oftere fant dårlige unnskyldinger for å ta en til.. og en til.. og da var det gjort, men jeg orker ikke ha samvittighet for det altså, sånt skjer bare:)

Skrevet

jeg tror jeg har blitt skikkelig sentimental etter at jeg ble mamma..

ble vertfall veldig rørt av diktet ditt jeg, det blir jeg forresten av alt du skriver rundt omkring her inne:) hehe..

Du, røyker du og ammer? bare lurer ser du for jeg har heller ikke klart å holde meg etter svangerskapet og har litt dårlig samvittighet for det så kansje det hjelper hvis jeg ser at andre også gjør det.. off..

bare håper jeg ikke skader dattera mi..

klem fra

Skrevet

så koselig å høre at du blir rørt:) det er jo hele meninga med dikt at man skal kjenne seg igjen i dem og kanskje bli litt rørt:)

ingen vits i å gå rundt å ha dårlig samvittighet, det bare tærer på den energien du heller kan bruke på andre ting:) man har sprukket men man får bare innse det og heller være stolt av alt annet man får til bra:)

jeg både røyker og ammer ja, jeg fullammer ikke jeg da:) det finnes så mye annet å bekymrre seg for at sånn må du ikke tenke, datteren din har det nok kjempefint selv om du tar deg en røyk innimellom:)

klem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...