Gjest Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Kjøpte den flotte dukken til datteren min. En kvalitetsdukke fra USA fra "LA newborn". Den er relativt dyr og ser ganske ekte ut. Bruker babystørrelser i klær osv. Da jeg bestillte dukken valgte jeg bevist ut en dukke med afrikansk utseende, fordi jeg vil at min datter skal på en måte se at vi er alle like og at bare fargen skiller, hvis dere skjønner tankegangen min? Vel. Alle som har sett dukken syns den er kjempe flott, men ALLE reagerer på at den er mørk! "Også mørk dukke da!!" sier dem. Hvorfor det? Min datter på 3.5 år har heldigvis lært mye bare av en mørk dukke. For når folk kommenterer dette svarer hun alltid "Gjør det noe da? Jeg glad i Sara (navne på dukken) jeg, og hun er så fin og se på!" Reagerer dere på dukker som er mørke? Er det rart når ei jente med lyst hår,blå øyer og lys hud bærer rundt på en slik dukke? Jeg synes ikke det, men får jo inntrykk av at alle andre syns dette er veldig rart!
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 dattera mi har 2 mørke dukker, og en hel haug med lyse dukker - de mørke er favorittene!
Gjest Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Herregud så rare folk er snuppa har masse forskjellige dukker, deriblandt en liten negergutt og en kinajente
Gjest Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 nå blir jeg vel halshugget siden jeg sa neger men
Gjest Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Reagerer folk på de mørke dukkene hennes da, når hun har den med rundt omkring? Hadde aldri forventet så mange "rare" inntrykk av dukken som vi har fått. Men men.. )
♥Snulder Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 øhhh... nei... det er absolutt ikke noe rart med dukken... Vil heller påstå det er noe rart med de som reagerer på den jeg ;=)
miapia Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Kan ikke forstå at dette er tema enda.... Hadde selv flere mørke dukker (Eller negerdukker som det het den gangen) og kan ikke huske at jeg skilte de fra de andre dukkene på noen måte. Stilig at du velger litt bevisst :-)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 Jeg har alltid sagt at om jeg noen gang får en jente skal hun få en mørk babyborn dukke:-) Jeg syns de er såååå nydelige. Og det sender jo også kanskje et signal om at man skal godta alle, uansett farge. Blir hun vant til dukka så blir hun vel vant til å se mørkhudete in real life også:-)? Så tuppa skal få en babyborn dukke til neste år tenker jeg:-)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 Er vel bare flott det! Når jeg var Au Pair i USA jobbet jeg for en familie som hadde mange fosterbarn, den ene jenta var mullat. En god blanding av spansk, amerikansk og afro-american. Familien var spanske men nokså lyse i huden, jenta var litt mørkere så vi kjøpte en sånn brun dukke til henne for å få henne til å relatere litt til at folk og dukker også kommer i mange farger. Da ble hun så opprørt når hun fikk den, fordi dukken var møkkete og hun måtte vaske den. Sukk. Gikk heldigvis over ganske kjapt da og dukka ble favoritten.
Turid Laila Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Næ det er vel ikke så rart? Mørkhudene barn leker jo med lyse dukker, er vel ingen som reagerer på det, eller?
yasmina Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 Hehe... jeg hadde en moerk dukke for 21 aar siden. Den vakte oppsikt den.... Trodde kanksje verden hadde kommet litt lengre naa .
Fire småtroll Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 Jeg hadde også en mørk dukke da jeg var liten, den het Sølvi og jeg var kjempeglad i den.. Vi kalte den en neger-dukke da, det er vel ikke helt politisk korrekt i dag, men jeg er helt med på tankegangen din og ville nok nok ikke reagert med annet enn nostalgi hvis jeg så datteren din, jeg var jo så glad i min Sølvi
Philia Skrevet 21. september 2007 #13 Skrevet 21. september 2007 hehe, jeg var kanskje forut for min tid, men min favorittdukke når jeg var liten hadde afrikansk utseende. Noe som minner meg på at den er lagret på loftet. Tror jeg må hente den og gi den til min sønn, som for øvrig også liker å leke med dukker, selv om traktorer og Sabeltann er favorittene
Gjest Skrevet 21. september 2007 #14 Skrevet 21. september 2007 Godt og se at det er folk her inne som har samme syn som meg. Ikke i min villeste fantasi trodde jeg noen gang at denne dukken skulle få sååå mange reaskjoner!! Gud bedre, skulle tro jeg hadde mishandlet barnet mitt jo! Siden jeg kjøpte denne dukken. Hehe.. Elsker dukken jeg, og det samme gjør datteren min. Hun leker med den hver eneste dag. Hun koser med den og hun har selv aldri reagert på fargen! Hun syns den er kjempe fin hun . )
Gjest Skrevet 21. september 2007 #15 Skrevet 21. september 2007 Hvor kjøpte du den foresten? skal kjøpe fin dukke og dukkevgn til snuppa til jul, hun er helt besatt av dukker og vogner om dagen
Philia Skrevet 21. september 2007 #16 Skrevet 21. september 2007 ....og dette var for over 30 år siden
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 21. september 2007 #17 Skrevet 21. september 2007 Syns det er rart at folk reagerer på det. Jenta mi fikk en baby Anabelle i mørk utgave til jul i fjor, og den er da såååå fin:-) Jenta mi var litt rar ei periode og mente at alt som var brunt, var gammelt. Så hun mente at dukka var gammel.. He he... Men den ble favoritten hennes med èn gang. Syns dem i butikken var rare jeg, da jeg skulle kjøpe den, så beklaget dem at det var utsolgt for den lyse dukka, men dem fikk den snart inn igjen. Prøvde å si det ikke spilte noen rolle, for vi SKULLE ha den brune. Dem ga seg ikke og forsikret oss om at dem fikk inn igjen den lyse...*sukk*
Nyseryllikberta Skrevet 21. september 2007 #18 Skrevet 21. september 2007 Baby born finnes i "alle" lekebutikker, det er hvertfall den min datter har. Den er riktignok åtte år gammel, men de produserer vel mørke enda vil jeg tro.
Gjest Skrevet 21. september 2007 #19 Skrevet 21. september 2007 Da jeg var liten fikk jeg en negerdukke med laaange krøller som het Karla. (fant det på selv faktisk!) Var maaange som reagerte da ja men det er jo 15 år siden. syns det er flott at du gir henne mørk dukke, så lærer hun seg at det er ok=)
snartgift.no Skrevet 21. september 2007 #20 Skrevet 21. september 2007 Datteren vår har en dukke som jeg hadde da jeg var liten og den er "mørkhudet". (For tiden er det favoritten) Kan ikke huske at jeg reagerte på at den var mørk da jeg var liten, og snuppa her har aldri nevnt det heller.. Men det var en episode i sommer da hun holdt på med mange dukker ute på terrassen og da lå denne dukken avkledd på et teppe midt i solen - for hun solte seg. De andre lå hhv i seng/ vogn. Så kanskje hun bare tror at hun har solt seg brun. :=)
Gjest Skrevet 21. september 2007 #21 Skrevet 21. september 2007 Nei..er da helt vanlig det.. Guttungen fikk ei mørk New Born dukke da han var liten av meg til jul.... ( han hadde ei dukkeperiode da han var 4 år, dukkevogn, skifta bleier på dukka og full pakke)....
SuperGlad Skrevet 21. september 2007 #22 Skrevet 21. september 2007 Hadde en helt mørk dukke selv da jeg var lita. Nå vet ikke jeg om mamma eller pappa fikk reaksjoner på det, men jeg syntes det var verdens fineste dukke :-) jeg husker jeg syntes hun hadde så fint hår, ikke sånn lyst å tynt som meg. Kunne ikke brydd meg mindre om hvilken hudfarge en dukke liksom skal ha.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 21. september 2007 #23 Skrevet 21. september 2007 Har ingen mennesker rundt meg som regaerer på hudfargen til dukkene til tulla nei. Hadde blitt meget skeptisk til folk som reagerer på en søt dukke. Uff fok er rare hi hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå