Gå til innhold

April: Da var jeg alenemor...

Anbefalte innlegg

...ikke gøy, men det ser ut til at jeg må skifte nick til U-Lykkelig mamma... Han flyttet ut i kveld, og det er meningen at vi skal sette oss ned om en snau måned og se hvor veien videre skal gå, men jeg har ikke så veldig stor tro på at dette ordner seg... Så nå er jeg ikke lenger med i prøver-klubben... Mannfolk...

Måtte bare få det ut et sted...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10442701-april-da-var-jeg-alenemor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var trist lesing! Huff for en forferdelig situasjon det må være:(Men noen ganger så er brudd til det beste..mens andre ganger så ordner det seg etter et lite opphold:)

Men ta vare på deg og lille jenta di :-)

Trøsteklem fra

Skal klare meg gjennom dette den ene eller andre veien, men kjenner det er kjipt når den du har delt de siste 9 årene ikke er villig til å kjempe engang... Mulig han endrer mening etter noen dager i tenkeboksen, men livet mitt har egentlig bare én person jeg ikke kan leve uten, og hun ligger oppe og sover søtt nå... ;-) Alt annet skal jeg kunne greie å komme meg gjennom enten det blir sånn eller sånn...

Annonse

Neimen L da!! Jeg trodde først det var tull av typen "alene for en helg"-alenemamma du snakket om i forrige tråden jeg svarte på, men så er det helt på virkelig!!? Det var skikkelig leit å høre og ganske sjokkerende også midt oppi alt som skjer hos dere for tida... Krysser fingrene for at han kommer på bedre tanker etter hvert, hvis det er det DU vil. En kjempestor klem til deg i alle fall!!!

Ser ut som dette er over og ut, snakket med ham så vidt på telefonen i dag, og han sa at han ikke var interessert i å gå på timen vi får tildelt på tirsdag hos Familievernkontoret... Har begynt å planlegge fremtiden uten ham og det skal nok gå greit med oss... Har som mål å sitte med huset, det skal holde hardt, men tror jeg skal greie det... Det er piss å oppleve dette, men jeg skal greie meg gjennom det... Har tross alt Maja...

Prøvde å svare, men fikk ikke opp noen indikasjon på om meldingen var sendt eller ikke... Prøvde å sende deg svaret som mail, men usikker på om jeg husker mailadressen din riktig... Kan du sende den til meg på PM hvis ikke??

Først da eg leste overskriften så reflektere eg ikke over at det kunne være bokstavlig talt. Trodde før eg leste innlegget ditt at du kanskje skulle være alene en stund p.g.a reise eller jobb.

Men så utrolig sur situasjon. Verken lett for deg eller minsta.

Ett brudd er ikke lett selv om det er noe en hadde komt frem til i enighet. Det sårer å vite at det en har bygd opp i så mange år bare blir kastet bort.

Hadde selv ett brudd for mange år siden. Min samboer gikk fra meg og vår sønn da sønn vår var 20 mnd. Det var utrolig vondt.

Men det er ikke bare oss voksne som blir påvirket av ett brudd. Som du nevner så er minsta stått opp tidligere enn før - kanskje det er andre ting som er forskjellig også. Min sønn forandrett sine dagligdagse mønster litt og litt over tid. Eg tenkte ikke ikke over at det hadde noe med bruddet å gjøre. Men til slutt måtte eg ta kontakt med helesøster om råd og i samtale med henne så kom me frem til at det var en reaksjon på bruddet.

Håper du og Maja kommer dere gjennom det - bruk tiden godt og snakk med noen om ting som romstrerer oppe i hodet ditt. Helsesøster var den som reddet mye i min situasjon.

Lykke til.

Jeg har utrolig mange flote mennesker rundt meg som har ringt og sendt medlinger den siste uka... Har noen å ringe til uansett på døgnet, og det hjelper... Har også vurdert helesøster, men skal snart inn på 2,5-årsjekken uansett, så jeg tar det da... Var hos legen i dag og ble sykemeldt, har ikke hodet med meg og da blir det vanskelig å skulle forholde seg til elever og prøve å lære dem noe på en lur måte... Skal til Madrid på onsdag emd jobben, og har heldigvis noen fantastiske støttepersoner blant kollegene mine, så jeg gleder meg faktisk til å komme litt vekk og få tankene på andre ting...

Har bestilt time i banken så jeg kan få vurdert om jeg greier å sitte med huset oppi det hele, kjenner at om jeg bare kan klare å sitte med det ett års tid, så vil det iallefall bli MITT valg om jeg vil flytte, ikke hans bare fordi HAN vil ut av forholdet... Mye mulig jeg velger å selge før den tid også, men som sagt: -da blir det MITT valg... Orker ikke den påkjenningen det er å måtte sette seg ned og dele hele boet på kort tid og pakke, rydde, gå på visninger og arrangere salg akkurat nå... Må få tid til å finne ut hva jeg vil, og hvor veien videre skal gå...

Godt å ha dette forumet å lufte hodet og tankene på... Takk til alle som gidder å lese og gi kommentarer tilbake, det varmer enormt...

Annonse

Lykkelig mamma.

Jeg har tenkt på en ting siden jeg lleste det første innlegget ditt om at dere hadde skilt lag; Jeg synes du er så utolig sterk for jenta di. Du klarer (ihvertfall ut av det jeg leser her på forumet) å grepe tak i situasjonen og er jo allerede i gang med å skape en fremtid for deg og vesla di. Hun er så heldig som har en så sterk mamma. Det var så slott det du skrev om at den ene peronen du ikke kunne leve uten hadde du hos deg :) Tenk hvor mange som hadde blitt helt apatiske og sittet med hendene i fanget etter et samlivsbrudd og latt sorgen overta hele livet. Selvsagt kommer det til å være slik i perioder, men du har likevel en rød tråd som er livsviktig for deg og snappa di. Dere kommer til å klare dere helt fint selvom det blir mange tunge dager. da er det godt å høre at du har mange rundt deg som støtter deg. Og hvem vet; Kanskje han kommer tilbake og vil prøve igjen når han ser at dere faktisk har tenkt å fortsette uten han.

*masse klemmer fra meg*

Signerer på Aprilbaby sitt, synes du er sterk for deg selv og jenta, og utrolig flott at du tenker framover og på deres framtid som dere skaper sammen..

Så i ett annet innlegg at faren ville ha 50/50, og håper du får ordnet det slik som du ønsket det. Og om det så blir 50/50 så håper jeg han ikke bor så langt unna slik at Maja blir kasteball som Aprilbaby sier.. Han bør jo tenke på barnets beste og ikke bare på sitt eget som han tydeligvis gjør.

Du er heldig som har mange nære som støtter deg og stiller så godt opp for deg. Håper de fortsetter med det fremover også, for det blir nok dager som er verre og dager som heldigvis er litt bedre.. men i slike situasjoner er det alltid godt å få støttet seg til noen.

Håper virkelig du slipper å selge huset nå, håper banken er litt human, og lar deg få ta over hjemmet ditt og Maja.

Off nei vet ikke hva jeg skal si snart.. jeg tenker mye på dere og håper det ordner seg for deg og Maja..

Klemmer fra meg

Tusen takk for varmende og støttende innlegg... Har bestilt takst i morgen (som han vil være tilstede på av redsel for at jeg skal påvirke den i min favør vil jeg tro... ER DET MULIG? Snakker om å mistro megleren som fagperson... Ja, ja, han må VEL være her, det er han som er ukomfortabel i mitt nærvær, skal klare meg fint jeg... ) , og så har jeg møte i banken på onsdag. Har lest mye inne på linken jeg fikk av Aprilbaby (Tuuuuuuusen takk!!) om Aleneforeldreforeningen. Der stod det mye nyttig både som praktisk hjelp ang. økonomi og lov og rett, og ting som hjalp på det mer personlige planet...

Har hørt (men ikke fått bekreftet) at 50/50 deling ikke kommer på tale med mindre begge parter er enige... HÅPER dette stemmer, men skal sjekke det opp om mulig... Med min jobb så kan jeg hente henne så tidlig som 13.30 enkelte dager i barnehagen, mens han aldri vil kunne hente før siste frist før stengning (halv fem). Synes da det er bedre at jeg henter henne tidlig og får noen timer med henne før han kommer og henter henne hos meg og tar henne med på hva han måtte ønske, nesten så ofte han måtte ønske! Tror ikke han kommer til å benytte seg av tilbudet så SYKT mye i lengden, tror han kommer til å få smaken på friheten etterhvert... Han er på et veldig egoistisk sted akkurat nå, så han må nok ha litt modningstid før han ser fornuftig og litt mer objektivt på saker og ting (som om JEG ser objektivt på saker og ting, HA, HA... )

Ja, ja, setter som sagt STOR pris på all oppbakking herfra... Det er det som er så godt her inne, at en får mer eller mindre utelukkende støtte og hjelp, ikke som andre steder der de som føler mer med f.eks. faren i saken (Ja, for jeg HAR faktisk ikke monopol på vettet... ;-) ville ha brølt meg midt imot...

Ja er det mulig? Er han gått rett tilbake i barndommen eller noe? Uff, håper virkelig det er sant det at det ikke går med 50/50 når begge ikke er enige!

Og du gir jo han veldig gode besøksmuligheter, så det du legger frem ser jo ut til å være det beste for Maja ikke minst!

Det er vel faren som har valgt å gå her, og ikke samarbeide i det hele tatt, så at noen synes mer synd på han fordi han har tatt sine egne valg er jo nærmest idiotisk.

He, he, liker det jeg leser... Godt å se noen sier seg enig med meg!!

Det er klart at det er en fin ting at han faktisk VIL ha henne såpass mye, det gjør at jeg senere kan fortelle henne at da vi gikk fra hverandre så ville faktisk pappa'n ha henne like mye som jeg ville fordi hun er så verdifull for oss begge, så det tror jeg kan bli en fin ting, men i praksis er 50/50 en utopi... Det var det første jeg sa til ham at jeg IKKE kom til å gå med på, og at jeg ville fighte ham på hvis han prøvde å presse det gjennom... Anyway, han er en god far, en VELDIG god far, men bare ikke så veldig ofte og lenge hjemme... Han sier selv at han skal selvfølgelig prioritere å kunne kjøre og hente henne hver dag i barnehagen, men han har ennå aldri vært hjemme før kl 17, enkelte ganger rundt 20, så da er det ikke en reell mulighet mener jeg...

Ja, ja, det går seg nok til... Så lenge det blir på MIN måte, så er det greit.. *knegger*

Hehe, ja skjønner! ;)

Synes du er en utrolig sterk dame, som skriver slikt. altså at hun får vite at hun er like verdifull for dere begge. Altså det er jo en selvfølgelighet, men synes du setter det frem på en fin måte. Og at du ikke sverter faren pga det han gjør nå. Det tror jeg er veldig bra for Maja.

Har jo selv skilte foreldre, og har jo alltid hørt hvor ille den andre parten er. Så det er fint dere fokuserer på at hun får vite at dere er like glade i henne og at det er hun som betyr mest... :)

Har han ikke klart å prioritere dette før, hvordan skal han da klare det nå? Håper han innser at det er best at hun har ett fast hjem..

Krysser fngrene for en løsning som blir god for oss alle... Vil unngå konflikter oss imellom så langt det lar seg gjøre, vil nødig havne i en bitter strid der hun må bli vitne til at mamma og pappa er slemme med hverandre... Har klart det fint til nå, så håper jeg vi begge er voksne nok til å fortsette med det...

Ja, håper virkelig dere finner en løsning som kan fungere for alle, og særlig for snuppa. Virker jo som dere klarer dere bra så langt. Viktig at ikke vesla blir skadelidende i eventuelle konfrontasjoner. Det høres så endelig ut med takst og det hele. Minns å ha lest her et sted at dere i første omgang flyttet fra hverandre for en mnd tid? Kankskje jeg husker feil. Kanskje det er lurt å la tiden få virke litt før altfor mange irreversible ting blir gjort. Kan jo være dere ser annerledes på det om litt. Eller har dette pågått i lang tid kanskje? Hva vet vel jeg.

Ønsker dere bare det allerbeste!

Han har bestemt seg for at han ikke ønsker å bli med på samlivsrådgiving likevel, så siden han ønsker et brudd, så er det ikke så mye jeg kan gjøre med det... Men nå har jeg kommet så langt i prosessen at jeg synes selv også at det er til det beste at vi går hver vår vei... Har gått på akkord med meg selv i flere år jeg også, og har måttet ofre en del av meg selv for å få dette til å fungere, men så lenge han ikke er villig til å ofre noe i retur så nytter det ikke... Synd det skal være slik, men... Vondt gjør det uansett...

Fikk ikke mottatt i alle fall, og heller ikke på mail, så tipper adressa var feil :o) Kan sendes til [email protected] - ikke så skummelt å legge den ut her hvor de fleste vet hvem jeg er likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...