Gå til innhold

får jeg permisjonspenger selv om jeg slutter/bytter jobben????

<3odin<308.06.07

Anbefalte innlegg

hei.

jeg og samboer deler permisjon. dvs at jeg hadde permisjon nå frem til 17 august, og så skal han ha permisjon frem til 14 desember, og da skal jeg ut i permisjon igjen frem til mai.

det som er problemet da er at jeg har hatt en del problemer på jobben før fødselen, forskjells behandling dårlige sjefer osv. da jeg var seks mnd på vei fikk jeg lungebetennelse. jeg dro på jobben i håp om at det skulle bli bedre, men når det ikke ble det og jeg spurte om å dra hjem siden jeg ikke klarte å si et ord uten å begynne og hoste, fikk jeg beskjed om at jeg kunne dra hjem hvis jeg fant noen til å ta vakta mi. og det gjorde jeg ikke. så jeg endte opp med å jobbe seks timer alene i ferskvare disken, med å ekspedere kunder, og vaske hele avdelingen. jeg mener at det er arbeidsgivers ansvar å finne en erstatter hvis noen er syke. ikke nok med det, men samme kvelde så sa hun at jeg burde ta noen blodprøver hvis jeg skulle yil legen, for å finne ut hvorfor jeg hadde vært så mye dårlig i det siste. Hallo, jeg er gravid i 6mnd, så jeg er veldig klar over hvorfor.

trodde at det ville bli bedre de få mnd jeg var på jobb nå, men det har jo nesten bare blitt verre. ba meg fri denne tirsdagen, dagen etter kommer sjefen min til meg og sier at hun har satt meg opp ekstra seint på fri lørdagen min, siden jeg skulle ha fri. spurte også om jeg kunne få fri en dag neste uke, og i dag kommer sjefen min til meg og sier at hun har satt meg opp en dag ekstra i uke 40. har hun lov til dette??? hadde jeg visst at fri lørdagene mine ble tatt bort hadde jeg aldri spurt om fri. hu gjør ikke det med de andre. da spør hun isåfall først om det er greit. og i dag mens jeg var på jobb ringte samboeren fortvilet fordi lille gutt hadde fått feber og bare kastet opp det lille av mat han fikk i seg. spurte da om jeg kunne dra hjem siden vi bare har en bil, og må kjøre for å komme til legen. da fikk jeg beskjed om at jeg kunne gjøre det hvis jeg kom tilbake og jobbet inn det jeg hadde vært borte, hvis ikke måtte jeg finne noen som kunne jobbe for meg. fikk noen som kunne komme kl 2, altså 4 timer etter at jeg spurte om jeg kunne dra. når jeg kom hjem hadde lillegutt heldig vis blitt litt bedre, men han kastet fortsatt opp. men tenk om det hadde blitt verre. vet egentlig ikke om jeg har krav på å dra hjem pga sykt barn siden pappaen er hjemme, men det går jo an å vise litt forsåelse.

jeg er lærling, så det er også endel av grunnen tl at jeg har lyst til å bytte jobb, for jeg føler at jeg ikke lærer det jeg skal. står for det meste alene pga sparing av penger, og har derfor ikke mulighet til å gjøre noe avdet jeg edentlig skal.

det som er spørsmålet er da om jeg fortsatt får permisjonspenger hvis jeg slutter i jobben og ikke får meg ny jobb før jeg går ut i permisjon igjen i desember???

gjør dette også fordi jeg er lærling og føler at jeg ikke får lært det jeg skal.

ble visst veldig lagt dette her.

takk for alle svar:)

Fortsetter under...

hehe...gadd ikke lese dette,var litt langt ja=) men nøya meg med overskrifta og håper du ikke har skifta spørsmålet ditt underveis!!! da må du isåfall bytte jobb ikke slutte for og ikke gå over i ny jobb,du må ha vert i samenhengende jobb dei 6 siste mnd før du går ut i perm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...