Gå til innhold

Trening og kosthold for å gå opp i muskelmasse og ned i fettprosent?


Kalama

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg VEEEEEET at man ikke skal slanke seg når man er gravid, og for min del vil det være kul umulig, da jeg må spise hele tiden for å ikke bli kvalm/dårlig.

 

Problemet er at jeg (delvis før jeg ble gravid) har opparbeidet meg en helvetes svær bilring rett over magen. Jeg driter loddrett i utseende, det er ikke det jeg er opptatt av. Men den er faktisk i veien når jeg f.eks. kryper rundt på gulvet og gjør disse yoga-øvelsene for gravide, som står i min fantastiske yogabok. Dessuten er den i veien ved sex. OG sist men ikke minst, hva når barnet inni der blir større (er 10+6 nå), jeg vil jo gjerne kjenne det.... gjør man det med 7 cm spekk utapå magen?

 

Jeg ser ut som om jeg er i 5. måned, men det er altså bare luft og flesk. Jeg vil ha vekk flesket!

 

Hva kan man trene? Situps? Kondisjon? Hvordan bør man spise? Mer proteiner og mindre karbohydrater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å bygge muskler skal du trene styrke, feks mage og rygg, spise lite fett og karbohydrater og mye proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke om du er trent fra før, men de sier jo at man skal ikke begynne å trene når man er gravid om man ikke har gjort det noe særlig før. selvfølgelig skal man mosjonere og holde seg i form, men jeg ville ikke uten videre bare begynnt å tatt masse sit ups ol nå, som du er gravid uten å høre med noen som har peiling først. er jo noe med at magemusklene deler seg og sånnt når man er gravid. jeg fikk beskjed om å vente med situps når jeg var gravid, siden jeg ikke var veldig godt trent fra før.

 

men for å få vekk den "bilringen" din, så ville jeg heller satset på å mosjonere litt hver dag. gå tur, sykle, slike ting. ogs¨spise ofte, både pga kvalme og fettforbrenning. bare pass på at det er sunne magre ting du spiser.. man kan ikke punktslanke, men spiser du sunt og rett mat og mosjonerer, så vil nok bilringen bli mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...