Gå til innhold

hvor mye tar man av etter en fødsel??

Gjest

Anbefalte innlegg

jeg er ei jente som har litt ekstra å ta i. Jeg har også lagt på meg en del etter jeg ble gravid. og jeg lurer på om dette vil forsvinne igjen etter fødselen når man ammer, eller om man kommer til å ha noen ekstra kilo pga fødselen? jeg har hørt om flere som har rast ned i vekt pga man får et annerledes stoffskifte, og mange som ikke har tatt av seg noe de la på seg under graviditet. evt hvor lenge skal jeg vente med å feks trene etter jeg har født? håper på svar:)

Fortsetter under...

Jeg er i utganspunktet ikke spesielt stor, men la på meg 20 kg i første svangerskap og 15 i andre. Syntes det var vanskelig å få igang vekttapet etter nr to, men etter ca 5 mnd var jeg tilbake på matchvekt. Gikk tur nesten hver dag (30-60 min + evt skiturer) og da kom det etterhvert + at jeg spiste sunt og med måte - men ikke slanking, til det er det altfor mye å tenke på!

ikke av egen erfaring, men min mor sier at så lenge man er innstilt på at nå kan jeg ikke spise hva jeg vill elller når jeg vill, vill kiloene rase av..

vi kvinner er egentlig laget for å spise hver tredje time og viss man holder seg til det, samt ett normalt aktivitetsnivå, vill man gå ned.

husk at når man får barselsbesøk er det også mulig å servere noe annet enn kake ol. grønnsaker og dip laget av kesam...?

(jeg har lagt på meg 30 kg, og har planer om å følge disse rådene, er ikke mye å gjøre og gevinsten er så stor:-D)

Etter födsel mister du det som babyen veier (i mitt tilfelle var det 4 kg), det fostervannet og morkaka (er det ikke rundt 1 kg da...?) veier, samt en del ekstra vann som kroppen har lagret under svangerskapet. Jeg la på meg 14 kg under svangerskapet. Jeg var tilbake i buksene mine etter 14 dager, men så begynte jeg å legge litt på meg etter det... ble nok mye kos i höst og vinterhalvåret selv om jeg gikk mye turer :) var forsiktig med brus, men fikk et enormt sötbehov mens jeg ammet! Först etter 1 1/2 år fölte jeg at jeg var meg selv igjen!

Noen går ned når de ammer, men det gjaldt ikke meg. Er 174 höy og bruker str M/L.

Trene kan du gjöre etter 6 ukers kontrollen mener jeg å huske....??

Viktigste er å ikke slanke seg, men heller bli bevisst på hvor mye man rörer seg og hva man putter i munnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...