Gå til innhold

En gladmelding til alle dere som er nervøse i første trimester :)


melke-q

Anbefalte innlegg

Jeg er 8+3 i dag, og for meg har det vært sånn: Jeg har merket lite til graviditeten, jeg er ikke kvalm, jeg er alltid trøtt uansett, har ikke spesielt ømme pupper og merker generelt lite.

 

Likevel merket jeg tidlig at det var mye strekking og stikking, en følelse som jeg likte å kjenne fordi jeg visste det var normalt, og da kunne jeg på en måte kjenne at spiren var der. For et par uker siden fikk jeg også harde og ømme pupper.

 

De siste dagene har noe endret seg. Stikkingen er helt borte, og puppene fikk tilbake sin gamle fasong og var ikke ømme lengre. Jeg leste mye her inne og ble mer og mer overbevist om at noe var galt. Jeg klarte ikke tenke på noe annet. Jeg hadde en svært dårlig følelse. Ble mer og mer nervøs, og i går ringte jeg Majorstuaklinikken og fikk time der i dag. Hos Dr. Trolle.

 

Jeg gråt på venterommet da jeg tenkte på at vi snart skulle få vite at spiren var død. Jeg gråt da han forklarte meg om termin osv og før jeg kom opp på benken.

 

Så fikk jeg legge meg opp i stolen og han utførte vaginal ultralyd. Det første jeg så var den lille bebisen, og et lite hjerte som slo! Tårene sprutet på oss begge to. Han sa at alt stemte på størrelsen som var 17 mm og pulsen som var på 167. Spiren lå flott plassert MIDT inni livmoren. Han kunne også se det gule legemet i min høyre eggstokk, og sa derfor at eggløsningen hadde kommet fra høyre side.

 

Jeg ble så glad!! Vi fikk med oss 3 fine bilder hjem. Han sa jeg bare skulle være glad for at jeg var i fin form, og dette med symptomer kan komme og gå, og er helt individuelt.

 

Konsultasjonen kostet 1200 kroner, men det betalte mannen min som syntes det var veldig verdt det.

 

Jeg anbefaler dere som er nervøse om å bestille time til privat ultralyd. Det er så betryggende og herlig å se at det virkelig er noen der inne, og at hjertet slår som bare det!

 

Lykke til alle dere andre og god helg.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De første ukene var jeg skikkelig oppblåst og hadde ømme pupper, men det har bedret seg nå. Jeg er ikke kvalm i det hele tatt. Har derfor lurt på om noe er galt! Jeg er uke 7+5 i dag. Det hjalp å høre at symptomene kan komme og gå litt! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benytter Dr. Trolle og han er en super lege!! Så beroligende.

Var der selv i uke 7 og så den lille spiren. Skal tilbake igjen neste fredag og gleder meg masse masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...