Gå til innhold

Ble litt forvirret jeg...

onam * mai 07 + september 08

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg hadde så store problemer å amme i nesten to uker nå, har jeg begynt å gi 1 gang flaske med mm og 1 grøtmåltid i tillegg til å amme. På den måten får mine såre vorter en pause..

Men nå ble jeg forvirret når det gjelder pumpinga... Jeg pumpa meg på kvelden før jeg la meg slik at jeg har til dagen etter. Har ikke pumpet meg på dagen, dermed går det da 5-6timer mellom amminga. Nå fikk jeg både beskjed om å pumpe meg når han får flaske på dagen for å beholde melkeproduksjonen der den er og at jeg ikke trengte å pumpe da, at jeg ikke minka melka for ungen dier jo fortsatt.

Hva stemmer nå: Burde jeg pumpe på dagen og eller holder det med kvelden?

Dette her ble rotete skrevet, håper dere forstår hva jeg mener :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan velge. =)

Så lenge du ammer en gang pr dag, kan du øke til å amme flere ganger pr dag, men da må du inn i en økeperiode som kan være litt strevsom (og litt vondt for brystet). Så lenge du har melk, og ingenting er galt, kan du øke produksjonen etter etterspørselen som du vil. Er det melk, er det håp!

Men hvis målet er å bare ha en liten pause, for å så begynne å amme til de måltidene han nå får flaske, så burde du kanskje pumpe. Så slipper du økedøgn på sitt værste.

Det gjorde jeg. Jeg gav gutten flaske, og pumpet meg ikke lenge etterpå. For jeg hadde et stort sår på det ene brystet som gjorde at jeg ikke klarte å amme, kun pumpe. Så jeg opprettholdt pumpingen til de tidene jeg ville ammet men gav flaske med mm.

Skrevet

Takk for svaret. Nå ble jeg litt klokere og roligere.

Meningen er at de måltidene som han får flaske nå skal erstattes med pupp etterhvert. Så da pumper jeg når jeg egentlig skulle ha ammet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...