Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 e det nokkon ta dokko som he brukte antidrassive under heile svangerskapet her? e må nok det,e har prød i 2 uka no,men har vorre dårlig heile tida. legen meine e skal begynne med litt igjæn nå, pga e klarer ikkje å gjær nokko ting no... så e lura på om nokkon fleire her som har måtte gjær det?? vorre kos å snakka med folk som he det som me.. klæm
Gjest Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Hei! Jeg vet at det ikke er uvanlig å gå på antidepresive under hele svangerskapet, selv om det beste er å prøve uten først. Personlig har det gått meget bra med meg forløpig, men en er aldri sikret alikevel. Problemet med antidepresive ut svansgerskapet, slik jeg ble forklart det - er problemet når babyen er født. Da vil den være påvirket av medikamenter. Jeg er uansett meget usikker på dette området, og håper at noen kan gi deg bedre info og støtte enn jeg har muligheter til her nå. Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet, og håper at dette går bra! )
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 hei igjæn:) e å veit at det ikkje er gunstig får barnet,men som han legen min sa te me,at det kan faktisk være meir skadelig får barnet nå e ligg å ikkje spis eller sover pga angst problema.. e gikk på nokko som hete cipralex før,men no har jeg fått cipramil pga det er mindre farlig får fosteret.. dessuten e veit å at det ikkje blir noe defekt på barnet,men kan bli født med absinensa hvis e ikkje klarer å slutte før fødselen. e skal ta 10 mg halv tablett hver kveld no,så ska e gå ned til en kvart å til slutt målet er å bli heilt fri:-) dessuten e har en spykolog no, det har e ikkje hatt før, så både legen og spykologen min meine det e det beste får me no pga min tilstand.e å håpe dette går bra:-) e har vært uten nokko antidrappasive i 2 uka nå, så e har i hvertfall prøvd det e kan no.. ikkje lett å slutte med slike ting når man e gravid,e jo sååååååååååååå mykje hormona i tilegg,blir lissom litt får mykje til slutt. man skal no ikkje sitte å gråte 24 timer i døgne og ha angst heile tida når man burde være lykkelig:-) så e tror e gjør det rette akkurat nå ihvertfall:-)
Gjest Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Ja, det hele går jo i surr når en blir gravid ;o) En vet ikke hvor hormonene begynner eller ender, rett og slett. Det er flott at dere fortsatt skal prøve å trappa de ned frem mot fødsel. De sier jo at det beste er å være fri for medisin de tre siste mnd av svangerskapet. Men her får en bare gjøre så godt en kan, og går det ikke - vel, så går det ikke. Det er viktig at mamma har det bra under svangerskapet sitt! Sender deg en klem! Dette går nok bra )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå