Gå til innhold

Han får panikk når han har dyne eller pledd over seg! 17 mnd gammel gutt. Flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå aner jeg snart ikke hva jeg skal gjøre om nettene, for gutten vår på 17 mnd nekter å ha på seg pledd eller dyne. Når han skal sove må vi vente med å bre over han til etter han har sovnet, og når han småvåkner om nettene og merker at han er ''fanget'' under et teppe, så får han helt noia... Sparker og bakser oppi senga, og begynner å gråte hvis han ikke får det bort med en gang. Han er ikke for varm heller når han gjør dette, han bare rett og slett hater å ha noe over seg..

Noen flere som har barn med dyneskrekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten her får ikke panikk, men han blir grundig irritert hvis han har noe over seg:-) Han sover veldig urolig (vrir seg som en orm når han sover) og jeg tror dyna hindrer han i å åle seg rundt. Da våkner han, sur og gretten:-)

Må dere ha på han dyne da? Vi har ikke brukt dyne siden han var spebarn. Vi har den minste babydyna oppi senga, ved siden av han, som han kan dra over seg hvis han vil. Han hadde den på seg et par ganger i sommer, tror han syns det var godt mot huden (sov uten klær). Ellers har han på seg pysj, body under om vinteren, og vi passer på at det ikke er for kaldt på rommet. Er aldri kald han:-)

Skrevet

Sånn er det med vår gutt også...ikke panikk, men liker ikke ha noe over seg. Derfor bruker vi ullpysj fra Nøstebarn nå som det er blitt kaldere på soverommet. Han fryser ikke. Så jeg brer bare over han av ren morsinnstinkt etter at han har sovnet...(men tar ikke lang tid før han sparker av seg teppet eller dyna i søvne)

Skrevet

Ja har tenkt å kjøpe ullpysjamas snart nå, da det begynner å bli kaldere i rommet. Han fryser nok ikke, så det er vel bare jeg som er hønemor ;) Men håper uansett han kommer over dyneskrekken sin etterhvert. :)

Skrevet

Vår vil heller ikke sove med dyne, brukte det i juni når det var skrekkelig varmt og etter det nekter hun for hun fikk elveblest pga varmen.. nå bruker hun ett tynt fleecepledd..

Kjøpte en ullpysj fra bånsull til henne for 4 uker siden. Den har hun ligget i siden. Skal bare vaskes ett par ganger i mnd og da med lanolinsåpe. Jeg kjøpte 98 for de er små i str. Hun svømmer i den nå men bretter opp. Hun er 20 mnd. Kosta 500 kr men vel verdt det.

Hun på butikken hadde samme "dynedrama" med sine barn og de låg i den pysjen hele året, og så låg de evnt på ullskinn og med ullbody under på vinteren.

Vi fikk ullskinnet fra nøstebarn til henne til jul i fjor så det kommer jeg til å se om hun takler snart..

Skrevet

Min jente har aldri likt dyne eller pledd heller, har bare kledd på hun litt ekstra godt. Men nå når hun er 2 1/5 så går det helt greit... Hva ble vendepunktet? Hun fikk være med å velge dynetrekk selv, nå ELSKER hun å lligge under dyne, godt pakket rundt av DJ FROG, he-he!!!

Skrevet

vår sønn bruker heller ikke dyne. han svetter mye og trenger det ikke heller. han bruker ullpysj fra nøstebarn- alt for stor men begynte å sove rundt når han fikk denne pysjen på seg. gjør ikke noe om han svømmer litt i den. har av og til body evt strømpebukse under. han tar alltid godt tak om bamsen sin når han legges i senga og sovner godt uten noe over. vår er 16 mnd, men har ikke brukt dyne på mange mnd. nå kan vi ha et pledd over han, men før fikk han panikk om det kom over han. så det ser ut til å gå rette veien:) så bare ha tålmodighet, befriende og sove uten noe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...