Gå til innhold

hvem skal være med på fødselen deres?

Frukten og To små

Anbefalte innlegg

Føler siden vi selv skal bli foreldere nå og dette r noe jeg og sambo skal oppleve sammen skal bare jeg og sambo sammen. Mamma vil veldig gjerne være med og det hadde hun sikkert kunnet hadde ikke sambo hatt lyst eller mulighet til å være med. mEN nærmeste fam kan komme rett etter fødselen om de vil:)

Fortsetter under...

Jeg skal ha med samboer, selv om han ikke har så veldig lyst. Ser at flere vil ha med mamman sin, og det vil jeg også... tror jeg.

Når ting skjer har hun gått gjennom det før og kan fortelle meg hva som skjer. Dessuten er hun sykepleier, og har jobbet på barselavd:)

Venner og familie vil jeg holde unna en stund etter fødsel, tror jeg trenger å komme meg litt...

Men sannsynligvis er jeg så stolt at jeg ikke klarer å la være:p

• 2 uker senere...

Helt seriøst at dere skal ha med mamma? Det er helt utenkelig for min del. Har et kjempegodt forhold til mamma, og jeg kan snakke med henne om det meste, men hun må være hjemme under fødselen. Tror ikke hun vil være med heller. Dette gjelder meg og min nye familie, tviler på at hun har særlig lyst til å se meg ligge naken og bære meg på fødestuen. Men det er klart, har man ikke mann/sambo som kan være med så er det litt annerledes. Ville nok ikke vært alene.

Annonse

• 2 uker senere...

men jeg vil at bare jeg og samboeren min skal være der akkurat når barnet vårt blir født, det er liksom vårt spesielle øyeblikk.. så kan heller mamma være der litt før og hjelpe, og komme å hilse på senere. tror vi trenger tiden litt alene til å bli kjent med den lille :)

• 4 uker senere...

Annonse

har svart på denne før, men skrev da at jeg var usikker på om mamma skulle være med eller ikke. Men det blir nok bare meg og barnefaren/samboeren. Mamma må gjerne være på sykehuset, men vil vi skal ha det lille spesielle øyeblikket helt for oss selv :) (og sykehuspersonalet da såklart)

• 4 uker senere...

Enn så lenge så er det bare barnefaren jeg vil ha der. Han har unger fra før så han vet hva det går i. Og han har sett på mens unger har kommet ut, og likevel hatt lyst på eksen sin etterpå, så jeg bekymrer meg ikke for å bli ufristende for ham.

Kanskje det føles annerledes senere, men jeg har ingen venner eller venninner med unger selv, og siden jeg er ung - 23 - så føler jeg ikke at vennene mine har noe på fødestua å gjøre. Dette er ikke en "kul" ting, det er en stor ting som jeg ikke vil dele uten videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...