hege desember baby Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 har sett på en emaljunga dypvogn. lurer på om jeg skal droppe å kjøpe kombivogn, er jo billigere med bare dypvogna.og når den lille har blitt litt større kan jeg jo kjøpe en en tøff trehjuling.mot sommeren.e.l trenger jo ikke akkurat den sportsvogn delen.
Gjest Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Det er veeeldig få som bruker sportsvogndelen til kombivognene noe sørlige lenge, så jeg hadde nok gjort som du. Gjerne en brukt bagvogn også, siden de får minimal slitasje, ikke noe matgris - og varer bare en kort stund. Når du da trenger ny vogn, vet du mer hvilke behov og krav du setter til en vogn, og kan ende opp med en lett og praktisk sportsvogn.
It's all about me Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Hvorfor ikke heller kjøpe den tøffe 3hjulingen med en gang? Er flere av de som er like gode som bagvogner. Både TFK og OTH har stoooore hardbager.
hege desember baby Skrevet 21. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2007 jeg venter baby i des, og har ikke lyst på trehjuling på vinterføre. føler det er bedre med 4 hjul da.og synes mange av trehjulingene har så små bager.
LegallyBlond Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Høres veldig lurt ut sånn som du har tenkt! Jeg har erfaring med mange vogner, og synes faktisk babyen ligger mest stabilt og lunest i en god "gammel" bagvogn. Trehjulinger er supre sportsvogner, men synes som sagt at de klassiske babyvognene fungerer best. Selv om f.eks tfk har store gode bager på trehjulingen og er stabile vogner så er det noe med fjæringen o.l som er bedre på på emmaljunga/simo/brio - vognene. Du får den gode gyngeeffekten. Og kombivogner er bare tunge, har små bager og de færreste er fornøyd med å bruke dem som sportsvogn. Velger du dypvogn får du tid til å vurdere hvilke behov/kriterier du har når det gjelder vogner, og kan bruke god tid på å finne den perfekte sportsvogn =)
allegodetingertre Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 Jeg ville også kjøpt en bagvogn først, f.eks Simo bagvogn evt en pent brukt Simo duo. Stor og god bag og 4 hjul. Så kjøper du deg en tøff sportsvogn senere!
Bægge dætern Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 er så enig med de over her. kjøp en stor bag vogn med mulighet for å sitte og bruk denne frem til barnet kan sitte fremovervendt. jeg har ei jente på 18 mnd og i kombivogna sitter hun fremdeles med fotbrettet rett ut, lårene er jo for korte til noe annet.......så praktisk sett kunne hun like godt ha sittet i en bag med ryggplate ; ) hvis du tror du vil få bruk for en vogn å sove i ute hjemme eller i barnehage siden, er det kanskje ikke så dumt å kjøpe en brukt kombivogn. emmaljungas og simos kombibag tror jeg begge er 84 cm. vi har en kombivogn til babybruk og soving og en skikkelig jogger til skogsturene våre. det var fint å ha jenta mot seg i en overgangsperiode syns vi..................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå